Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

brännare :(

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 13:46

hey! nu har jag satt mig själv i klistret tror jag.

en polade som jobbar i en elektronikaffär erbjöd mig att få köpa en dvd-rw spelare för 370 spänn. eftersom jag inter visste om den skulle funka i macne tog jag den på öppet köp.

brännaren är en benq - dw400a
mackompatibel?

eftersom jag kör cube så hade jag redan en extern formac-cdbrännare.
dessa verkar inte va konstruerade för att öppna och byta drive i.. höll på ett bra tag att försöka få upp skruvarna och allt eftersom frustrationen växte så blev det mer och mer våld inblandat. till slut gav jag upp och tänkte koppla in mig och se att den iaf funkade för att trösta mig lite.. tyvärr så kraschade datorn av att jag kopplade in den.

så vad ska man göra nu? kommer benq-brännaren nånsin kunna funka i macen om jag fixar ett fungerande skal? eller ska jag lämna tillbaks den direkt?

om den är kompatibel - är det värt att köpa nytt skal? och isåfall vilket? efter lite rundkollande märkte jag att det ju kostar lika mycket som en ny brännare typ. helt galet!

Jag sökte på "Benq" på http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso och fick ett par träffar. Inte din modell exakt men eftersom flera andra Benq-enheter fungerat så är det värt ett försök. Köp ett chassi på öppet köp och prova, funkar det inte så är det bara att lämna tillbaks.

Ursprungligen av snigel1:

höll på ett bra tag att försöka få upp skruvarna och allt eftersom frustrationen växte så blev det mer och mer våld inblandat

LOL

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 15:27

tack robin!
var köper man billigaste chassin i sthlm?
såg att dom hade för 500 på clas-ohlson men det var fan butt-ugly!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 15:34

Kolla byglingen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 15:39

byglingen? kan tillägga att jag itne fick upp den helt.. skruvarna där bak sitter helt orubbliga

Byglarna sitter i samma ände på driven som kontakterna.
Du behöver inte öppna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 15:43

vad menas med byglar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-18 17:43

köpte ett rätt schysst usb2-skal på clas ohlson (inte lika fult som det på deras hemsida) för 460 kr... och det funkade fint

ca 800 för en extern dvd-rw-brännare... det får man ju knappt en begagnad extern cd-r för

Kul att det fungerade

1
Bevaka tråden