Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inom kort: 99mobil

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara skvallra att vi inom kort påbörjar arbetet på en ny sajt kallad 99mobil.

En av medlemmarna här på 99mac har ovanligt goda kontakter inom mobilbranschen och kan fixa fram i stort sett allt vi vill testa och leka med.

Målgruppen för 99mobil är uppenbar men vi kommer försöka hålla åldern på medlemmarna över 18 år för att inte det ska bli för mycket lekstuga av det hela. Forumet kommer troligen även innehålla exempelvis Palm och andra handdatorer eftersom gränserna mellan mobil och handdatorer allt mer suddas ut.

Upplägget blir ungefär som 99mac antar jag eftersom det fungerar rätt bra trots allt.

  • Medlem
  • 2004-10-17 21:02

Var är det tänkt att diskussioner om kommunikation mellan mac och mobil ska hamna?

Bra fråga, antagligen här på 99mac.

  • Medlem
  • 2004-10-17 21:22

Fördel med att ha dessa på 99mac:
man samlar macmaterial på ett macforum

Fördel med att ha dessa på 99mobil:
man samlar all info för mobilanvändare (som är fler än macanvändare) på en plattformsneutral sajt. Win-användare kanske snappar upp nåt som får dem att switcha...

Akta så ni inte får växtvärk

Finns det något annat forum för mobiler i dag?

Låter kul med branschkillen. Lycka till

Ha gärna kvar 99macs mobilforum och behåll postsen men döp kanske om det till "Macen och mobilen" eller nått. Ni kan ju försöka ge det en lite snävare inrikting och överlåta det mer allmänna pratet till 99mobil. Jaja, ni vet säkert sjävla vad som är bäst men jag vill bara slippa registerar mig och hänga på så många forum.

Vi kommer nog göra en "split" av 99mac vilket innebär att din medlemsprofil följer med automatiskt till 99mobil. Sen tas den bort efter en månad om du inte loggat in.

Problemt för 99mac:are är att man inte vill hänga i flera forum. Fördelen med flera forum är att man når nya målgruppen. 99mobil.se antar jag är tänkt att attrahera även andra än Mac-användarna. Precis som ipod.se.

Tror därför att mobilforumet bör vara kvar på 99mac även om 99mobil startas.

/c

  • Medlem
  • 2004-10-18 12:10

eller att man kan nå hela 99mobil inifrån 99mac. Men inte så att man ser 99mac från 99mobil. Fattare ni? Eller är det omöjligt?

vBulletin 4 kommer troligen köra en användardatabas som inte är låst till ett forum. Vi skulle alltså kunna slå ihop alla sajterna och köra "single-login" vilket vore supernajs. Lär nog få vänta till 2006 innan det är klart dock

1
Bevaka tråden