Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rea på Motorola A925

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-01 13:11

Kan man få en Symbian-lur till lägre pris?

http://premium.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=8622&sid=1

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-01 20:32

Har köpt en åt min brorsa. Riktigt trevlig telefon om man bortser från storleken!

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-02 18:30

Nä troligtvis är det svårt att få tag i en Symbian lur ready to go för mindre pengar men jag vill inte för alt i världen ha något 3 abb/kontantkort mer. Så jag avstår... (min P910 duger bra). Blir fler över till er andra då

Priser är alltså som sagt 495:-/inkl Startpaket hos Phonehouse och 495:- + 149:- för startpaketet hos 3

http://www.tre.se/templates/Page.aspx?id=3547

Var man än köper den är det ett bra pris för en kompetent 3G-lur. Tyvärr var det inte med någon programvara för Mac utan bara för PC.

Någon som vet om det finns programvara för Mac att hitta någonstans?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-06 18:43

Priset hos TPH är numera 495:- + startpaketet om jag förstått det rätt fast å andra sidan ligger det redan ett startpaket i lådan och man slipper ta ett från eget lager så är priset 495:-

I den jag sålde häromdan låg där ett bluetooth headset också men detta är inget att räkna med.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-12 07:17

Nu har jag också en a925:a.

Har lagt in ett GPS-program. Som standard visar programet vägen till Mecka..

Lite offtopic med på fredag så börjar 3 sälja z1010 för 995kr plus reload startpaket.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 11:19
Ursprungligen av JohanK:

Nu har jag också en a925:a.

Har lagt in ett GPS-program. Som standard visar programet vägen till Mecka..

Vart hittade du detta?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-15 13:33
Ursprungligen av Roger Åberg:

Vart hittade du detta?

Här finns det:
http://per.nitro.dk

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-10-12 17:47

Vad finns det för GPS-program man kan köra i a925? Sverigekartor?
Vad är det för fabrikat på blåtands-headsetet?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-12 22:33
Ursprungligen av UrbanP:

Vad finns det för GPS-program man kan köra i a925? Sverigekartor?
Vad är det för fabrikat på blåtands-headsetet?

Det program jag lagt in heter "Find the place" och är helt gratis.
Dock visar inte detta program kartor.

Vill man ha karta måste man köpa wayfinder.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 13:25

Någon som vet vart det finns telefoner i Stockholms innerstad?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2004-10-14 15:59

I Wayfinder laddar man väl ner kartorna via internet, vilket kostar pengar? Det finns ingen variant som har kartorna på minneskort?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-14 19:32

Roger: The PhoneHouse imorgon fredag 495:- + 250:- för en 925a med bluetooth headset.

Det ska finnas en variant av Wayfinder som kan ha kartor på minneskortet.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 20:20

Tack! Var inne i dag men de hade inte fått in någon.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-14 22:44
Ursprungligen av Roger Åberg:

Tack! Var inne i dag men de hade inte fått in någon.

Det borde inte vara några problem med tillgången på dem i vilket fall kan de nog få tag i från andra butiker. Men imorgon fre är det då det drar igång och det är säkert slut samma dag.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 20:44

Tre i Helsingborg, hade massor av A925:or men inga kontantkort. Antar att det är lite av ett försäljningsknep. Man blir ju då tvungen att starta ett abbonemang istället. Vilket kostar 250:- xtra. Är intresserad av telefonen men en kompis som berättade om sin upplevelse.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 21:35
Ursprungligen av T3kila:

Tre i Helsingborg, hade massor av A925:or men inga kontantkort. Antar att det är lite av ett försäljningsknep. Man blir ju då tvungen att starta ett abbonemang istället. Vilket kostar 250:- xtra. Är intresserad av telefonen men en kompis som berättade om sin upplevelse.

Vad berättade han?

Jag kan meddela att headset'et som följer med inte direkt är något att hänga i granen. Riktigt sunkigt ljud, mycket sämre än i telefonen och väldigt låg volym. Fungerar dock att ha som headset till datorn (kommer upp som ut/in-enhet i Sound-System Preferences) och kunna ha till iChat.

Ciryon

jag inbillar mig att bluetooth passar bäst som dataöverföring och mindre bra för ljudöverföring.

Tycker också att bt headsetet till a925 är inte alls bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 18:25
Ursprungligen av Ciryon:

Jag kan meddela att headset'et som följer med inte direkt är något att hänga i granen. Riktigt sunkigt ljud, mycket sämre än i telefonen och väldigt låg volym. Fungerar dock att ha som headset till datorn (kommer upp som ut/in-enhet i Sound-System Preferences) och kunna ha till iChat.
Ciryon

Jag är dum i huvudet, men hur får jag headsetet att lira med datorn / telefonen?

Ursprungligen av Roger Åberg:

Jag är dum i huvudet, men hur får jag headsetet att lira med datorn / telefonen?

Det står i bruksanvisningen.

Starta headsetet genom att trycka stor knapp + en volymknapp.

Håll inne en volymknapp tills lampan lyser med fast sken, då går den att para med dator eller telefon. Bara sök efter enheter som vanligt och ange PIN koden 0000.

Ciryon

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 20:05
Ursprungligen av Ciryon:

Det står i bruksanvisningen.

Starta headsetet genom att trycka stor knapp + en volymknapp.

Håll inne en volymknapp tills lampan lyser med fast sken, då går den att para med dator eller telefon. Bara sök efter enheter som vanligt och ange PIN koden 0000.

Ciryon

Stort tack!
Nu skall jag bara få iSync att lira!

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2004-10-18 10:25
Ursprungligen av Roger Åberg:

Nu skall jag bara få iSync att lira!

Om du lyckas med detta, meddela gärna det här. Vad jag har förstått så är det inte möjligt att få a925 att lira med iSync över huvud taget.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-18 10:31
Ursprungligen av akesson:

Om du lyckas med detta, meddela gärna det här. Vad jag har förstått så är det inte möjligt att få a925 att lira med iSync över huvud taget.

Har inte lyckats so far. Finns folk som har fått det att lira med tidigare versioner av iSync dock, så det BORDE gå.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-18 09:56
Ursprungligen av Ciryon:

Jag kan meddela att headset'et som följer med inte direkt är något att hänga i granen.

Du ska inte hänga Headsetet i granen!
Sätt det runt örat istället så ska du se att det fungerar mycket bättre...

Ursprungligen av Ciryon:

Jag kan meddela att headset'et som följer med inte direkt är något att hänga i granen. Riktigt sunkigt ljud, mycket sämre än i telefonen och väldigt låg volym. Fungerar dock att ha som headset till datorn (kommer upp som ut/in-enhet i Sound-System Preferences) och kunna ha till iChat.

Ciryon

När jag försöker med det blir det bara:

Kunde inte ställa in headsetet. Headset stöds inte av Bluetooth-
maskinvaran.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-15 10:39

Jag köpte ut en igår på jobbet Fan jag som aldrig skulle ha en 3 lur igen men jag tyckte det verkade soft ned gps programvaran för o mäta hastighet.

Bluetooth headsetet som låg med tja vad ska man säga jag packade inte ens upp det såg ju ruskigt kasst ut. Jag kör med det "gamla" Akono 600 till min P910 och ljudet är perfekt där.

börjar dom bli desperata dom där 3G försäljerna?

Bevaka tråden