Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Enkel automatisk tidslogg?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 13:18

Jag är ute efter nåt som är så enkelt som möjligt, och som automatiskt loggar den tid man kopplat till ett, eller ett par dokument.

Har kollat igenom allt jag hittade på versiontracker, köpte tom Time Track, för att jag trodde att det gjorde det, men icke.

Är det någon som känner till något. Job Capture känns för mastigt Jag är bara ute efter tidsloggen kopplad till dokument.

Hur ska detta fungera har du tänkt dig? Så länge du har dokumentet öppet i ordbehandlaren? Känns som en ganska labil lösning. Jag tror att det i praktiken är bättre ifall du manuellt noterar hur länge du har suttit med ett jobb. Det har alltid fungerat förr.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 17:14

Det fungerar alldeles utmärkt! I os 9 fanns MultiTimer Pro, i X finns Jobcapture (men det inehåller en väldig massa annat som jag inte är intresserad av).

Det fungerar som så att om jag exempelvis bestämmer att loggen ska samla alltid kopplad till ett specifikt Quarkdokument, och ett Dreamweaverdokument så loggar den tiden medans de dokumenten är öppna och aktiva. Vad är det som är labilt med det?

Det är ju det manuella jag vill slippa ifrån! Du kanske borde tiitta på lite automatiska lösningar?

Ursprungligen av elements:

Hur ska detta fungera har du tänkt dig? Så länge du har dokumentet öppet i ordbehandlaren? Känns som en ganska labil lösning. Jag tror att det i praktiken är bättre ifall du manuellt noterar hur länge du har suttit med ett jobb. Det har alltid fungerat förr.

Det är möjligt att jag skulle ha nytta av det. Jag använder många automatiserade lösningar och försöker automatisera så mycket som möjligt. Men på det viset jag jobbar så ägnar jag all tid åt en kund under en längre tid, så just behovet av vad du beskriver kanske inte skulle göra mig så mycket nytta.

Kan programvaran mäta när dokumentet är aktivt, eller bara hur länge det varit öppnat? Jag brukar ofta ha dokument öppna i flera dagar utan att egentligen använda dem...

Hur som helst, tyvärr har jag inte mycket att tillägga till diskussionen som kommer hjälpa dig.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 22:20

Yepp. Det mäter tiden på det dokument som är aktivt, dvs ligger överst och bearbetas. Går man iväg frågar programmet om man ska addera eller dra bort tiden man varit borta. Förutsätter att musen står still alltså.

Ursprungligen av elements:

Kan programvaran mäta när dokumentet är aktivt, eller bara hur länge det varit öppnat? Jag brukar ofta ha dokument öppna i flera dagar utan att egentligen använda dem...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-11-25 00:37

Är själv ute efter lite samma lika. Sitter idag och använder Chimoo Timer + en massa j-a postitlappar (fråga mig inte varför) för att hålla reda på vilka tider som skall debiteras kund X & Y (är inte det gamma MAD-serie föresten?). Hursom, jävligt krångligt.

Efter lite kollande på vårt kära Versiontracker hittade jag Job Timer, kanske det kan vara något? Lika bra att testa, i morgon, för nu är det nog dags att sussa kudden...

är inte detta något för dig då?
http://www.captureworks.com/TaskCapture.htm

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-13 17:01

Jag är ute efter lite samma sak. Dock vet jag inte om mitt arbetssätt skulle fungera med med att knyta tidsräkningen till hur länge ett dokument är öppet/aktivt.

Jag skulle gärna vilja ha ett litet flytande fönster där jag kan trycka start/stopp och välja kund/projekt från en popupmeny.

Är den någon som använder något vettigt tidsloggningsprogram?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-13 17:17

Jag är mycket nöjd med iWork.

http://www.iggsoftware.com/iwork/index.html

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-13 18:32
Ursprungligen av Kidde:

Jag är mycket nöjd med iWork.

http://www.iggsoftware.com/iwork/index.html

Jag testar iWork just nu, men jag lyckas inte lägga till nya kunder utan att iWork skapar en ett nytt adresskort i Adressboken. Jag har ju redan mina kunder i adressboken och jag vill ju inte lägga till dem igen... Kan man inte välja ett adresskort istället för att det skapas ett nytt?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-12-13 19:13
Ursprungligen av Arvid:

Jag testar iWork just nu, men jag lyckas inte lägga till nya kunder utan att iWork skapar en ett nytt adresskort i Adressboken. Jag har ju redan mina kunder i adressboken och jag vill ju inte lägga till dem igen... Kan man inte välja ett adresskort istället för att det skapas ett nytt?

Droppa kunden i adressboken till gruppen iWork Clients så dyker den upp i programmet.

//Kidde

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-13 18:36

TimeLog verkar också vara en vettig lösning med snygg integration i mång OSX-program.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-12-13 19:25

Ha ha, alldeles för enkelt

1
Bevaka tråden