Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

INTERN bluetooth modul till iBook G4?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 21:48

Går det att köpa en INTERN bluetooth modul till iBook G4 löst, eller är det helt olika modekort?

Går inte att komplettera i efterhand. Jag har ingen koll på hur det rent fysiskt är kopplat... Kanske någon Apple-servicetekniker vet om det finns som reservdel?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:17

Aj då!

Jag skulle nog inte ha sparat 500ingen som det kostade. Får bli en extern i så fall.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:57

Visst går det att komplettera i efterhand, men räkna med 500-600:- för modulen och 2000-2500:- för arbetet (skruva iBook är ett h-e)...plus moms. Det MÅSTE dessutom göras på en Apple-verkstad annars ryker garantin.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-13 23:19
Ursprungligen av Schuckert:

Visst går det att komplettera i efterhand, men räkna med 500-600:- för modulen och 2000-2500:- för arbetet (skruva iBook är ett h-e)...plus moms. Det MÅSTE dessutom göras på en Apple-verkstad annars ryker garantin.

Apropå garanti och iBook, jag fick beskedet att man kan byta HD i sin iBook med bibehållen garanti, något du vet något om? (Man gör dock själva bytet på egen risk)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 21:42
Ursprungligen av hgus:

Apropå garanti och iBook, jag fick beskedet att man kan byta HD i sin iBook med bibehållen garanti, något du vet något om? (Man gör dock själva bytet på egen risk)

Det beskedet kan du inte ha fått av någon som vet. IBooken är i princip helt isärplockad i femtielva tusen delar när hårddisken är åtkomlig. Det går naturligtvis att göra bytet, men någon garanti gäller inte efter detta om du gör det själv.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-17 21:55
Ursprungligen av Schuckert:

Det beskedet kan du inte ha fått av någon som vet. IBooken är i princip helt isärplockad i femtielva tusen delar när hårddisken är åtkomlig. Det går naturligtvis att göra bytet, men någon garanti gäller inte efter detta om du gör det själv.

Jodå, det vet jag, det gick utmärkt på min gamla iBook. Personen som sade detta svarade på apple sveriges servicenummer, så han borde ju vetat (och han var helt säker...)

Nåja, den ska inte gå sönder ändå. :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 22:24
Ursprungligen av hgus:

Jodå, det vet jag, det gick utmärkt på min gamla iBook. Personen som sade detta svarade på apple sveriges servicenummer, så han borde ju vetat (och han var helt säker...)

Nåja, den ska inte gå sönder ändå. :rolleyes:

Den informationen får inte vi som är servicepartners. Har du namnet på den person som gav dig klartecken, så skall jag reda ut detta med honom. Det vore jäkligt skönt att slippa just iBook-service.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 00:10
Ursprungligen av Schuckert:

Visst går det att komplettera i efterhand, men räkna med 500-600:- för modulen och 2000-2500:- för arbetet (skruva iBook är ett h-e)...plus moms. Det MÅSTE dessutom göras på en Apple-verkstad annars ryker garantin.

Nja, jag väntar nog tills garantin har gått ut. Sen tar jag fram verktygslådan! Inget är svårt, bara mer eller mindre tidsödande(och dyrt)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 22:25

Att byta hårddisk på en iBook är ett jäkla pill, d tar sin lilla tid. Lite skillnad jämfört med PB G3 där man mer eller mindre bara behövde lyfta på tangentbordet.

1
Bevaka tråden