Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac i Firefox ser skumt ut

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag hittade inget bra ställe att posta det här i.

I vilket fall som helst så ser sidan jävligt o-fancy ut i Firefox. Vet inte om nån annan har det här problemet. Skulle vara kul att veta vad det beror på. Lite trist är det ju eftersom man vill att det ska vara snyggt när man använnder "världens bästa" browser ;).
Tillägger att det här gäller Firefox för PC.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-16 21:53

Kan dunte ta en skärmdump o posta så får vi se?
Jag har FF o 99mac ser precis ut som i andra läsare....

Självklart!

Såhär ser det ut:

http://carl.leksvin.se/images/99mac.jpg

CSS filen (stylesheet) är inte inläst av webbläsaren. Får det där felet ibland jag med, både Safari på macen och PC IE6... Tror det är något knas på webbservern för felet har kommit efter v5.0 uppgraderingen av 99mac.se

Låter vettigt. Felet verkar inte ligga här iallafall för på vissa ställen på sidan ser det bra ut.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-16 22:04

Nädå, det är inge fel. Det är den designen efter uppdateringen. Coolt, va?
Allvarligt: Som Sandin säger så har du inte fått ner stilmallen till webbläsaren. Testa att tömma cachen o starta om eller nåt.

EDIT:

Njaeee...det är nog inte nåt större fel på servern, utan kanske en slump eller kombination av dina och serverns eventuella tillkortakommanden. Jag har fått ner varenda ändring Martin & Co har gjort de senaste veckorna (rosa redigeringsknappar, fula bilder med "Pro" eller "Plus" vid användarnamnen. osv).

EDIT igen: Det är inte du som råkat stänga av CSS för 99mac?

Som jag skrev tidigare så har felet uppstått ett par gånger oberoende av plattform och webbläsare. Alla andra webbplatser jag besöker visas korrekt men emellanåt så visas 99mac utan CSS. Så att det beror på just den webbläsare jag sitter vid låter orimligt tycker jag.

Alternativt så är det bara slumpen som gjort det, men då kan man ju fråga sig varför alla andra webbplaster jag är inne på visas korrekt och felet aldrig uppstår där?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-16 22:30
Ursprungligen av mrsandin:

Som jag skrev tidigare så har felet uppstått ett par gånger oberoende av plattform och webbläsare. Alla andra webbplatser jag besöker visas korrekt men emellanåt så visas 99mac utan CSS. Så att det beror på just den webbläsare jag sitter vid låter orimligt tycker jag.

Alternativt så är det bara slumpen som gjort det, men då kan man ju fråga sig varför alla andra webbplaster jag är inne på visas korrekt och felet aldrig uppstår där?

Inte en susning. Men jag tömde nyss cachen och startade om FF, och visst kom stilmallen med när jag öppnade 99mac, så det var inga problem.

För att vara på den säkra sidan öppnade jag också 99mac i OmniWeb som jag aldrig använt för att komma in här, och inte heller där var det nåågra problem: Mallen kom som den skulle.

Därför verkar det i alla fall som om det inte BARA beror på sajtens server. Men unnlit är det...

Det måste nog vara att ni har valt ett skin som inte längre är aktivt, förstår dock inte hur det gått till.

i FX 1.0.1RC så ser det fint ut, på Windows, Macen och på Linux..

Jo det ser bra ut för mig med i 99.9% av fallen. Men några gånger har CSS mallen inte lästs in. Vad det beror på vet jag inte. men felet har enbart inträffat på 99mac, inte på några andra webbplatser. Men det kanske bara är slumpen som gjort det.

Byta skin har jag inte gjort iallafall, så det är uteslutet.

1
Bevaka tråden