Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny PB 12" eller beg. 15"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 09:03

Jag sitter idag på en iBook 12", men är sugen på att uppgradera. Det ska bli till en PB, inte en iBook. Vad jag inte vet är om jag ska köpa en ny PowerBook 12" eller om jag ska försöka hitta en beg. PowerBook 15". Som sagt jag har en 12"are idag, kan ibland tycka att den är lite liten, men ändå smidig. Använder den mest hemma i soffan/rummet/altanen. Inte så mkt ute o springer med den i väska. Vad tycker ni, ska jag fortsätta med en ny 12"are, eller försöka hitta en beg. 15"are. Det är ju alltid gött när det är nytt, vilket väger för 12ans fördel, medan en större skärm inte hade vart fel. Som ni förstår handlar det om en budgetfråga, hade jag haft pengar till en PB15 hade jag nog köpt det. Ni som har gjort byte från det ena till andra, oavsett håll, kan väl skriva lite vad ni tycker.

MVH//André

Beg 15" verkar inte så dumt. 12" skärmens betraktningvinklar är inte världens bästa, som du kanske själv märkt?

Det är ett argument jag kan komma på just nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 15:15

Ok, det lutar mer och mer åt en 15"are. Vill nog helst ha en ny dator om jag ska byta, och allra helst en 15"are, bara att försöka skramla ihop pengar, kanske man ska satsa på att få lite cash till jul...?

//André

Ursprungligen av Agazzie:

Ok, det lutar mer och mer åt en 15"are. Vill nog helst ha en ny dator om jag ska byta, och allra helst en 15"are, bara att försöka skramla ihop pengar, kanske man ska satsa på att få lite cash till jul...?
//André

Lär ju dyka upp nya uppdaterade Powerbooks ganska snart , kanske priserna går ner en aning då, precis som med senaste iMacen.
Fast leveransena lär ju återigen bli lite senare som vanligt.......

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 15:25

Om du sysslar med ngn form av grafik är den störrre att rekommendera!!! Men inte 17 - för då kan man lika gärna börja med stationärt.

Har du sedan råd så sätt i mer minne..

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 15:38

Minne kommer att bli 768MB så småningom givetvis, men till en början får 256MB räcka, för ekonomin säger så tyvärr.. Hur mkt tror ni dom droppar i pris om dom gör det? Hur stor är sannolikheten att dom droppar lite i pris? Det troliga är att jag inte har råd att köpa den större lite snabbare disken, är det stor skillnad på dom?

//André

Ursprungligen av Agazzie:

Minne kommer att bli 768MB så småningom givetvis, men till en början får 256MB räcka, för ekonomin säger så tyvärr.. Hur mkt tror ni dom droppar i pris om dom gör det? Hur stor är sannolikheten att dom droppar lite i pris? Det troliga är att jag inte har råd att köpa den större lite snabbare disken, är det stor skillnad på dom?
//André

Det är rätt stor skillnad på 5400 varvs HDn och 4200 varvaren.

Men om du ska välja på mer minne eller snabbare hårddisk så rekommenderar jag att du satsar på mer minne direkt OSX med 256 MB minne fungerar mycket dåligt.

Sätt sen in en 7200 varvs HD när du får råd så kommer det gå undan.

Prisdroppet på nya Powerbooks lär ju inte bli lika dramatiskt som för iMac G5 jämfört med iMac G4 men historiskt sett så har ju nya Powerbooks nästan alltid lanserats till bättre pris och med bättre prestanda/funktioner än föregående modeller.

Senast redigerat 2004-10-17 15:58
  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 16:14

Jag har 2 - 256 minnen till en PB 15 tummare av senaste modellen över...

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=50474 - bara att ge bud så skall jag tänka på saken....

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-17 17:44

Köp en ny 12" och (köp till och) koppla till extern skärm hemma. Kanske låter lite krångligt, men då kan du fortfarande fara runt med en liten och behändig dator men ha större skärmyta hemma.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 19:47

Ok, verkar som det är hugget som stucket vilket jag ska ta med andra ord. Min mosters man har en PB15 Alu, och den är ju onekligen en riktig gobit...

1
Bevaka tråden