Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur mycket skulle ett nytt grafikkort hjälpa?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 13:06

Hej alla!
Jag kör en Dual 800Mhz G4 med 1 GB SDRAM och undrar hur mycket jag skulle kunna öka min prestanda med ett nytt grafikkort. Jag klarar mig på det jag har nu när det gäller Photoshop, Cinema 4D osv. Men många spel går lite slött, t ex. Sim City 4 och sånt.
Mitt nuvarande grafikkort är:

[FONT="Arial"]GeForce3:
VRAM (Total): 64 MB
[/FONT]

Och det är inget vidare faktiskt.
Så jag behöver några råd om vilket grafikkort jag borde skaffa och en bra återförsäljare av kortet.

Tack på förhand
//Simon.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-17 14:02

Jag hade tidigare en quicksilver 800MHz med ett Radeon 7500 32MB. Jag tog och köpte ett ATI Radeon 9800 128MB Pro till den i hopp om att spelen skulle flyta på bättre. Tyvärr så blev jag ganska besviken, visst det blev bättre men inte så bra som jag hade hoppats. Tog sedan och köpte ett processorkort med 2st G4 1.33GHz och då blev det en sjujäkla skillnad! Verkade som om grafikkortet var "för snabbt" för tidigare cpu.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 16:01

Hade liknande förhoppningar för nåt år sedan med min G4 450dual. (Spelar inte spel dock). Bytte från ATI128Rage till 9000Pro. Hände i princip ingenting...
Det enda (förutom snabbare processor förståss) som verkligen gör skillnad för både Photoshop och Cinema4D är -massor- av minne. Stoppade i totalt 1.5Gig ram i den och swosch!
Kör nu med två G5:or på 3Gb resp. 1Gb Ram. 3Gb är som en raket.

mvh
Lennart

1
Bevaka tråden