Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PANG POFF död 8500a

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 12:39

Satte in strömkabeln i vår äldre 8500 med G3 kort i - PANG POFF - luktar illa....

Går nu inte att starta... den hade stått o samlat dam i ett år eller så...

Jag vet att det kan vara svårt att gissa - men kanske eldelen dog?

Har en 700a - är det samma eldel i en sån - kan man själv byta den tror ni - ngn???

Alla tips emottages med stor tacksamhet.

Senast redigerat 2004-10-17 13:05
Ursprungligen av fjellis:

Satte in nätverkskabeln i vår äldre 8500 med G3 kort i - PANG POFF - luktar illa....

Går nu inte att starta... den hade stått o samlat dam i ett år eller så...

Jag vet att det kan vara svårt att gissa - men kanske eldelen dog?

Har en 700a - är det samma eldel i en sån - kan man själv byta den tror ni - ngn???

Alla tips emottages med stor tacksamhet.

Om det var när du satte i nätverkskabeln så var det verkligen illa. Ingen höjdare med starkström i nätverket.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 13:10

Ja vill man bara bara hitta fel som Herr Nurell så får man då alltidallt till fel... söker man fel som Herr Nurell ofta gör på andra (och speciellt mig) så blir det som det blir. Jag för min del kan avstå från sådana kommentarer och dumheter på en så seriös sida som denna (skall vara)

Jag hoppas så klart på ett seriöst svar på 99mac och väntar på ett sådant med. Det finns vad jag vet mycket seriösa inläggare här. Även om FÅ undantag finnes. Om ngn moderator vill radera Herr Nurells inlägg som inte tillför ngt alls här - så inte mig emot.

Ursäkta felet i original -inläggget jag tror jag rättade det nu.

Ursprungligen av fjellis:

Ja vill man bara bara hitta fel som Herr Nurell så får man då alltidallt till fel... söker man fel som Herr Nurell ofta gör på andra (och speciellt mig) så blir det som det blir. Jag för min del kan avstå från sådana kommentarer och dumheter på en så seriös sida som denna (skall vara)

Jag hoppas så klart på ett seriöst svar på 99mac och väntar på ett sådant med. Det finns vad jag vet mycket seriösa inläggare här. Även om FÅ undantag finnes. Om ngn moderator vill radera Herr Nurells inlägg som inte tillför ngt alls här - så inte mig emot.

Ursäkta felet i original -inläggget jag tror jag rättade det nu.

Fel och fel. Du skrev nätverkskabeln i ditt första inlägg. Jag förutsatte att du menade vad du skrev. Om det verkligen varit så, så hade det varit illa. Det var bara det jag menade.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 13:19

Då kanske du har ett bra svar med då Herr Nurell????? Ett seriöst.

Ursprungligen av fjellis:

Då kanske du har ett bra svar med då Herr Nurell????? Ett seriöst.

Öppna din gamla Quadra 700 och läs specarna på nätaggregatet, jämför med det andra och om det ser ungefär likadant ut som det som brann, då kan du byta. Om inte så är det inte mycket att göra. Om man inte vill lägga pengar på ett nytt - vilket knappast kan anses som motiverat med en så gammal burk.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 13:25

Tack det var ovanligt seriöst - Ngn mer?

7200 har samma nätdel som 8200-7500-7600-8500-8600. Jag har själv satt i ett 7600 moderkort i en 7200/90. Q700 är ju två generationern innan och har förmodligen helt annan nätdel.

Om möjligt kolla upp om din G3 fungerar annars är det knappast värt besväret.
Jag har sett 7500 på loppis för 250kr det är lättare att flytta G3an och minnena till en ny burk än att byta nätdel eller moderkort

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-17 13:28

Lovade att ge bort den - och ville bara se om den var ok - o då poff ... tycker synd om killen som skulle få den...

Ok... Hur kan man kolla om resten fungerar om det ”bara” är nätdelen som e paj??? Sitter ett G3 kort i den tex.. det kanske är ngt att inte bara kasta... två HDs.. en massa minnen,.,,

  • Medlem
  • 2004-10-17 14:38
Ursprungligen av fjellis:

Ok... Hur kan man kolla om resten fungerar om det ”bara” är nätdelen som e paj??? Sitter ett G3 kort i den tex.. det kanske är ngt att inte bara kasta... två HDs.. en massa minnen,.,,

Jag har en 8500. Antingen kan jag ta ditt G3-kort, eller så kan du ta min dator. Man kanske kan byta på något sätt? Det handlar ju om saker som i princip saknar värde...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-18 08:11
Ursprungligen av stfm:

Jag har en 8500. Antingen kan jag ta ditt G3-kort, eller så kan du ta min dator. Man kanske kan byta på något sätt? Det handlar ju om saker som i princip saknar värde...

Vill du ha mitt G3 kort i den så skruvar jag ur det.. drivrutiner - måste leta?... Skall se om det finns annat i den - minen tex..

PMa mig.. bor du i stockholm så kan du hämta.. annars blir det post....

1
Bevaka tråden