Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xboxkontroller till Quake 3?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-16 13:05

Jag har en adapter liggande som gör att man kan koppla kontroller från xboxen till macen istället, och jag tänkte testa att köra Quake som Halo, om ni förstår hur jag menar. Men finns det inställningar för att gå med analogspak?

Vad har hänt förresten, varför är det bara "Allt om spel" nu? eller har de andra delarna flyttat?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2004-10-17 06:30
Ursprungligen av hgus:

Jag har en adapter liggande som gör att man kan koppla kontroller från xboxen till macen istället, och jag tänkte testa att köra Quake som Halo, om ni förstår hur jag menar. Men finns det inställningar för att gå med analogspak?

Kör inte med en xboxkontroller eller nån annan dosa i q3 för den delen heller... Du kommer få så mycke smisk att du inte fattar de

Mus är så överlägsen i fpslir.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-17 11:00
Ursprungligen av Gadd:

Kör inte med en xboxkontroller eller nån annan dosa i q3 för den delen heller... Du kommer få så mycke smisk att du inte fattar de

Mus är så överlägsen i fpslir.

Du menar att om jag spelar med mus så kommer jag att kunna smiska andra?

Du har väl rätt iofs... :rolleyes:

Quake 3 är inte direkt anpassat för att spelas med gamepad. Även om de vore en kul grej så skulle det nog inte funka särskilt bra och det skulle snarare bli svårare att spela än att spelkänslan ökas. (Detta är iofs min syn på det hela) men mitt tips är att istället spela med mus och tangentbord.

Ursprungligen av hgus:

Vad har hänt förresten, varför är det bara "Allt om spel" nu? eller har de andra delarna flyttat?

Det har skett några ändringar i vårat forum sen version 5.0 av forumen trädde i kraft.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-17 14:44
1
Bevaka tråden