Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Taiwan och prylar

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade följande som fått namnet "Media Drive", tyvärr så finns ännu inte några specar om vad den gör.. som bild kan den änndå ge lite spekulationer. Tror att det nederst står "Digital Data Bank"... kan man hoppas på att kunna köra den direkt på TV´n ? Ordet "Media Drive" är lite för avancerat för att det bara skulle vara en iPod konkurent.

Hittade den hos: http://www.a-mego.com/

Jag brukar damsuga siter i Taiwan efter roliga eller intresanta dataprylar - har du hittat något så fyll gärna på vad som får oss att lyfta på ögonbrynen lite extra.

+++

En annan liten kul pryl ( MobiNote DVX-POD 7010 ) som jag hoppas på att Apple förbättrar lite är denna som man kan läsa en recention om här:

http://reviews.designtechnica.com/firstlook52.html

Storleken är: 192mm(L) x 115mm(W) x 28mm(H) och bilden/video i 16:9 formatet. External output: Video output on AV-out connector to PAL (EU) or NTSC (US) television

I artikeln skriver man The DVX-POD is an iPod-looking Portable Media Player that features a 7-inch color LCD (720x480), 20GB 1.8-inch HDD, and weighs only 600g. You may notice that the DVX-POD has no visible front panel buttons, but has cleverly hidden the media controls at the top of the device with A/V ports situated on its sides. Video playback formats include MPEG-4, DivX 3.11, 4 and 5, QuickTime 6 and WMV files, but can also record TV video directly into MPEG-4. As for audio, it supports WMA and MP3 audio files and can also record voice memos via its built-in microphone. Photo formats include JPEG, GIF, and BMP images

Nästan så att jag tycker att Apple är sent ute med liknande produkt - skulle gärna sett en större hårdisk på denna pryl även om det säkert går att klämma in 25-30 långfilmer i MPEG4 på den. Tre timmar batteritid är däremot för dåligt. USB2 är det som gäller och man avvaktar med firewire för att se om kunderna har intresse av det.

Olle

Uppdatering:

Här på denna arabiska sida finns mång fler bilder av den i drift med menyer etc.
+++

Senast redigerat 2004-10-16 19:37
1
Bevaka tråden