Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min iPod försvann idag - trösta mig

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Stoppade ner iPoden i väskan på morgonen, när jag tittade i väskan på tåget på väg hem så var den borta. Vet inte riktigt när den kan ha försvunnit, misstänker spårvagnen på morgonen eller någon ondskefull chalmerist. Kan inte lite på dem.

Jag hade tänkt att köpa en ny snart, eller kanske önska mig en till jul (vilket jag garanterat kommer att göra nu), men det känns såklart lika tråkigt ändå. Den har följt med mig så länge och borde fått ett värdigare slut Och man kan väl fortafarnde få runt 1000 kr för 5 GB i bra skicka? Det är mycket pengar för en student. Snyft.

Fan vad tråkigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-16 08:31

Usch! Hemförsäkring?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-16 10:33

Fy fan. Jag har varit med om liknande (visserligen inte en iPod, men värdemässigt i samma klass). Man blir helt förtvivlad när sånt händer. Jag gick runt på alla ställen där jag hade varit under den dagen och letade i två timmar... till slut fick jag reda på att jag hade glömt den i bilen på min övningskörning, den hade ramlat ur jackfickan.

Hoppas att du ändå får tag i den.

Jag måste berätta något pinsamt. Den hade ramlat ur sitt fack i väskan och gömt sig under ett veck. När jag vände på väskan så föll den ut.

Nu kommer alla kompisar jag berättat det för bara skratta åt mig.

Tack för sympati-posterna ändå

Ursprungligen av zodijackyl:

Jag måste berätta något pinsamt. Den hade ramlat ur sitt fack i väskan och gömt sig under ett veck. När jag vände på väskan så föll den ut.

Nu kommer alla kompisar jag berättat det för bara skratta åt mig.

Tack för sympati-posterna ändå

Kul att den är återfunnen!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-16 16:25

Good kharma!

Skönt att det inte är vi Chalmerister som varit framme i alla fall

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-16 22:43

Kul för dig... alltig roligt när sånt löser sig.

  • Medlem
  • London
  • 2004-10-18 00:16
Ursprungligen av zodijackyl:

Vet inte riktigt när den kan ha försvunnit, misstänker spårvagnen på morgonen eller någon ondskefull chalmerist. Kan inte lite på dem.

Fascinerande att du inte litar på Chalmerister (du skojade hoppas jag), men jag måste försvara mig precis som vi maccare alltid gör utan urskiljning. Under mina allt för många år på Chalmers har kompisar (jag glömmer aldrig något) glömt allt från plånböcker till mobiltelefoner på olika ställen på Chalmers, ingen jag vet har blivit av med något trots detta. Jag tror tvärt om att Chalmerister är ovanligt ärliga, men det finns säkert de som inte håller med mig.

Du har säkert rätt. Jag hade tänkt att fråga runt om det fanns någon sorts hittegods, jag kunde ju ha tappat den i någon sal och den som hittade den lämnade in den.

Även om det mesta som jag läser den här terminen är på Chalmers så är jag skriven på GU. Du vet hur det är mellan Chalmers och GU, som mellan Stockholm och Göteborg eller Norge och Sverige. Lite broderlig konkurrens eller vad man skall kalla det. Jag är nog lite påverkad av det

1
Bevaka tråden