Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se vem som ringer på skärmen?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade den här strängen på nätet!
Hur bär han sig åt för att se vem som ringer på skärmen?

Tråd
Sök här

Rickard A

Aktiv: Sep 2001

Från: Västerås

Inlägg: 973

Inlägg 1 2002-08-08, 23:32

På något underligt sätt landade Mac OS X 10.2 6C115 på min dator får nån vecka sen. Några dar senare köpte jag en T68i och idag kom min Bluetooth adapter.

Det jag kan säga är att det är extremt mycket kul!!! Man kan se på datorskärmen vem som ringer, ringa upp, skriva SMS, skicka v-cards med telefonnummer från Adessbook utan att behöva nudda telefon.

Det var dock lite pyssel att få allt att funka men med tanke på att 10.2 är beta så var det ändå ok.

Jag råder alla att skaffa mobil med Bluetooth, en Bluetoothadapter och även 10.2 när det kommer.

Det enda jag saknar nu är iSync för att enklare kunna synka telefon<-> dator.

Jag svarar gärna på frågor om nån vill veta mer.

Hehe , hittade lösningen i "liknande diskussioner" längre ned på sidan!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 23:29

Posta gärna en länk så att vi andra också kan få se

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 22:37

Får det ej att fungera. Funkar det med 910i. Följt den tidigare tråden, testat stänga av salling. Funkar ändå inte.Men kan föra över filer o o synca!

Jag gjorde som det stod , klickade på bluetoothknappen i adressboken och bluetooth fick kontakt med telefonen.
Sen hoppade det upp en ruta när nån ringde till telefonen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-16 11:34

Hur det funkar med bluetoothgrejorna verkar ganska godtyckligt... Den där sms-funktionen har aldrig funkat för mig, men jag kan se när det ringer på skärmen.

Ursprungligen av pgjores:

Hur det funkar med bluetoothgrejorna verkar ganska godtyckligt... Den där sms-funktionen har aldrig funkat för mig, men jag kan se när det ringer på skärmen.

Vad har du för telefon?

Ursprungligen av pgjores:

Hur det funkar med bluetoothgrejorna verkar ganska godtyckligt... Den där sms-funktionen har aldrig funkat för mig, men jag kan se när det ringer på skärmen.

Prova att stryka nollan och lägg till "+46" ex: 0703333333 blir +46703333333
/Ola

  • Oregistrerad
  • 2004-10-16 18:00

Salling Clicker fixar detta. Salling Clicker äger!

Länk

1
Bevaka tråden