Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får jag fram ALLA mailadresser

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 23:01

Tjena.
Jag tänkte sammanställa adresslistor nu efter att ha använt OSX ett tag...
Och då finns det en massa namn i Mail som jag vill ha ut på ett snabbt och smidigt sätt.

Som det är nu måste jag t ex skiva ett "a" och sedan vänta i nån sekund tills hela listan kommit fram, sen får jag gå igenom namn för namn tills jag hittar ett jag vill spara i adresslistan . När det är fixat måste jag trycka "a" igen och göra om processen.
Jag tröttnade ganska så snabbt.
Kom inte till "b" ens innan jag gick in här på forumet.

Finns det nått sätt att få fram ALLA adresser som finns sparade i Mails minne?
Typ få dem uppradade (helst med både namn och adress) i ett textdokument?

hur gör man det?

Tack!

Leta och sök efter ett Applescript som kan addera funktionen.

Möjligen kan denna hjälpa dig lägga in adresserna i Adressboken. Från det programmet kan du sen exportera ut adresserna på lite olika sätt:

http://homepage.mac.com/aamann/Mail_Scripts.html

Tanken är väl annars att man klickar knappen "Lägg till adress" när man fått ett brev av någon ny eller skickat till någon ny.

I menyn "Fönster" har du dels "Adresspanel" samt "Tidigare mottagare".

"Adresspanelen" visar dock bara de namn du har inlagda i "Adressboken", men i "Tidigare mottagare" så återfinns alla du har mailat till, oavsett om de finns med i "Adressboken" eller ej. Det tråkiga med "Tidigare mottagare" är att man inte kan spara eller ens göra en simpel copy/paste, men som en workaround så kan du markera de ardresser du vill åt och "lägga till" i adressboken och sedan exportera ut alltihop via "Mail" eller "Adressboken".

  • Oregistrerad
  • 2004-10-17 11:48

Tack!

Ska testa tipsen!
Jättesnällt!

1
Bevaka tråden