Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBook + TV = svartvit bild

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 16:58

Hej folk!

Jag försöker kolla på film på tv:n med min sprajlans nya iBook. Men jag får bara upp en svartvit bild på tv:n. Min kompis som är lite slängd i datorer tipsade mig om att det behövde vara rätt upplösning, jag körde "fulhacket" med screen spanning doctor och kunde ställa in rätt upplösning. Men fortfarande svartvitt.

När datorn går i vila och vaknar igen blir bilden lite beige istället för svartvit.

Har ni några förslag? Hjälp!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-15 17:11

S-Video?

Låter som att det har med S-Video att göra och hur din TV hanterar att ta emot signalen från din iBook.

Jag vet att jag har läst om det problem du beskriver och även lösningen på det. Men jag kommer inte ihåg när och var. Dock ska det gå att fixa. Det är nån inställning på datorn, tror jag.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-15 17:31

Denna tråden kan nog vara till hjälp: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=25799

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 17:43

Det enda jag får ut av den tråden är att jag ska skicka in iBooken på reparation... Men det verkar ju helt sjukt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 17:46

Halloj. Många TV-apparater klarar bara av att visa S-video i svart-vitt, därför måste du köpa en adapter med komposit-utgång till din iBook. Glöm inte att ställa in PAL istället för NTSC, det sistnämnda är ibland förvalt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 18:20

Nej nej, sök lite på 99mac. Jag har besvarat denna fråga förr en gång. Bra om du sade vilken TV-modell du har osv. Ok?

Rör det sig om det problem jag tror det är och du har en Panasonic tv? När du växlar till TV/AV, scart lr nåt. Då kan du trycka två ggr på färgade knappen för att växla mellan ext/s eller färg

Hoppas det var det problemet, annars vet jag inte riktigt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-15 19:37

Hej alla! Problemet var adaptern, jag sprang till claes ohlson och bytte svideo mot en vanlig gul kontakt istället. Nu funkar det finemang!

1
Bevaka tråden