Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag är en "wannabe" Mac:are

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-14 22:54

Hej alla,

Jag sitter och skriver detta inlägg på min sega PC men tänker mest på en ny iMac G5:a. I ett svep skulle då allt vad virusproblem, oändliga Windows-update, "hötorksfläkten"" från min nuvarande burk med flera tråkigheter försvinna. Jag hoppas också att få ett komplett och enkelt verktyg att föra över DV-filmer till DVD. Hur är det, har jag bara fått för mig detta, eller är gräset verkligen grönare på andra sidan?
Förhoppningsvis kommer HemPC att rädda mig, en fin iMac 20" minus sociala avgifter och marginalskatt blir fint. Sen kan man som jag gör också räkna bort "CSN-effekten" på 4%, något fördröjd dock ;).

Jepp, vi säger så, så länge.
/Ulf

Ursprungligen av DaWolf:

Hej alla,

Jag sitter och skriver detta inlägg på min sega PC men tänker mest på en ny iMac G5:a. I ett svep skulle då allt vad virusproblem, oändliga Windows-update, "hötorksfläkten"" från min nuvarande burk med flera tråkigheter försvinna. Jag hoppas också att få ett komplett och enkelt verktyg att föra över DV-filmer till DVD. Hur är det, har jag bara fått för mig detta, eller är gräset verkligen grönare på andra sidan?
Förhoppningsvis kommer HemPC att rädda mig, en fin iMac 20" minus sociala avgifter och marginalskatt blir fint. Sen kan man som jag gör också räkna bort "CSN-effekten" på 4%, något fördröjd dock ;).

Jepp, vi säger så, så länge.
/Ulf

Vad blir totala priset för HemPC med en 20"?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-20 20:30

Ca 8000-10000 kr mindre får jag i nettolön på en iMAC 20" med lite extra minne och BT.
En dryg halvering av ursprungspriset, vilket är fint. Det beror lite på marginalskatten.

1
Bevaka tråden