Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SF Bio funkar ej med mac???

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Upptäcker att SF Bio har ny design på sin sajt.

Är den verkligen mac-vänlig eller är det bara för mig som det inte funkar att köpa/reservera biljetter?

Har testat både med Safari och IE.

Senast redigerat 2004-10-14 07:56

Hur långt kommer du? jag kommer då till steg 4 av 6 iallafall. Inga problem att välja platser, men att betala har jag inte testat för jag ska inte på bio närmaste dagarna.

Testade med Safari, inga problem för mig.

Ursprungligen av mrsandin:

Hur långt kommer du? jag kommer då till steg 4 av 6 iallafall.

Nu finkar det!
Jag såg bara texter med Köp och Reservera, alltså inga länkar eller knappar att trycka på. Det verkar vara fixat nu...

De måste haft problem med sajten vid 6-tiden idag på morgonen...!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-29 00:44
Ursprungligen av jakoby:

Nu finkar det!
Jag såg bara texter med Köp och Reservera, alltså inga länkar eller knappar att trycka på. Det verkar vara fixat nu...

Nej, jag får det inte att fungera öht. Vare sig med Safari, Firefox, Netscape eller Explorer. Jag ser bara texterna KÖP och RESERVERA. Inget att klicka på. Har jag (och sedan glömt bort det) slagit på något hel-paranioda säkerhetsfunktioner i OS X? Man ska väl inte behöva en Wintel-box för att förlusta sig...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-29 08:13
Ursprungligen av frazze:

Nej, jag får det inte att fungera öht. Vare sig med Safari, Firefox, Netscape eller Explorer. Jag ser bara texterna KÖP och RESERVERA. Inget att klicka på. Har jag (och sedan glömt bort det) slagit på något hel-paranioda säkerhetsfunktioner i OS X? Man ska väl inte behöva en Wintel-box för att förlusta sig...

OK, någon odokumenterad feature verkar det vara (gissar jag) att det inte går att boka biljetter efter midnatt. Nu på morgonkvisten går det att boka utan problem i Safari. Däremot så fungerar det inte att göra ett sk. utskriftsvänligt kvitto. Det öppnas ett skyddat (SSL) fönster med informationen. Kort därefter kommer utskriftsdialogen från OS X och flimmrar förbi utan att man hinner trycka på någon knapp. Uppenbarligen så är det något oanvändbart defaultvärde någonstans, för det hamnar ingen utskrift i skrivarkön.

Ord som kommer fram är... Nä, det är helt enkelt dåligt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-29 08:43

Asså, så fort jag försöker ändra stad (den är på Visby som default) så går det inte...jag vill inte gå på bio i Visby...skabbigt

Den är lite knackig rent generellt länkar som inte fungerar osv.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-14 08:21

Vad ful den nya sidan var!!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 11:18

shit vad ful & tråkig....
Nu blev den bara svårare & fulare, känns som en nergradering...

Nu snackar vi risig sajt. Jag står hellre ut med introljudet på förra.

riktigt ful sida, var bättre innan

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-29 15:38

Det verkar inte heller gå att skriva ut det sk. utskriftsvänliga kvittot heller. Man får visserligen upp en ny ruta med kvittot - men man hinner inte klicka på något i print-dialogrutan som swischar förbi och sedan stängs blixtsnabbt.

1
Bevaka tråden