Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med kalibrerad IBook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-13 20:42

Kalibrerade skärmen på min iBook och det blev helt ok, men för varje gång som skärmsläckaren går igång, så byts kalibreringen.
Klickar man in sig i bildskärmsinställningarna och vilken profil som används så är det rätt (min kalibrerade) som är markerad, men måste klicka på den igen innan den byter tillbaka och blir riktig..
Hur kan man lösa det? inte så stort problem men dock ganska irriterande..

Varför ska man kalibrera en Ibook?
Är den inte det när man får den?
Eller vad är vitsen med det?

  • Medlem
  • 2004-10-13 20:48

Min skärm hade alldeles för mycket blåtoner i sig när jag fick den, så kalibrerade om den..

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 21:35

Är den ny, så skicka tebax den, eller ring apple iaf

//André

Ursprungligen av Agazzie:

Är den ny, så skicka tebax den, eller ring apple iaf

//André

Nja. Apple har en tendens att skicka med alldeles för blåa icc-profiler till iBookarna.

Någon lösning på aells problem har jag tyvärr inte.

J.

Förresten finns det inte proffskalibrerade profielr ute på nätet att ladda hem? Borde väl göra? ng nsom vet?

Var inte problemet att din ibook vid omstart (och så vidare...) drog igång sin default-profil oavsett vad du valt?

Jag tycker inte det låter som hårdvara. Prova att slänga lite prefs-filer, reparera behörigheter och sånt. Gör en sökning, lär finnas bra tips här.

  • Medlem
  • 2004-10-14 14:01
Ursprungligen av sugplopp:

Var inte problemet att din ibook vid omstart (och så vidare...) drog igång sin default-profil oavsett vad du valt?

den byter profil när den går i vänteläge, inte vid skärmsläckaren som jag skrev tidigare eller omstart, bara vänteläge..

1
Bevaka tråden