Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Databaskunnig programmerare sökes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 19:43

Jag söker en programmerare som kan tänka sig att översätta ett lagom komplext filemakerdokument till en fristående applikation, gärna cocoa. Det vore i och för sig inte fel om det gick att kompilera för windows också.

Jag är lite hemlighetsfull här eftersom jag tror att min idé kan komma att bli kommersiellt gångbar. Jag kan säga så mycket att det rör sig om en databas för personer som sysslar med pedagogik och utbildning, ja kanske också andra som har många bollar i luften.

Själv är jag inte programmeringskunnig, men jag har en del idéer som jag vill realisera.

Mejla mig eller skicka ett privat meddelande om du är intresserad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 20:49

Lustigt, jag är i princip intresserad av EXAKT samma person även om jag helst själv vilja ha den kompetensen (dvs omsätta en FM-databaslösning till ett fristående Cocoa-program)... Nåja.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 20:55

Av detta drar jag slutsatsen att uppsalabor är kassa på Cocoa men hejare på Filemaker. Kan det ha något med dricksvattnet att göra månne?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 20:58

Jag tror det beror på att det är så platt här. Eller så beror det på att universitetet är Sveriges äldsta.

Ser också fram emot kommande Tiger och XCode 2 vilka jag har för mig ska ha bra verktyg för att bygga in databaser direkt och enkelt i egna applikationer.

Hur vore det med ett Java-baserat program? Funkar på både Mac o Windows.

Ciryon

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 22:42
Ursprungligen av Ciryon:

Hur vore det med ett Java-baserat program? Funkar på både Mac o Windows.

Ciryon

Jag är personligen helt för Java men har å andra sidan blivit lite nedstämd för Mac OS X dåliga prestanda för Java-applikationer. Åter igen hoppas jag på kommande Tiger för ett prestandalyft och uppdatering till senaste version (1.5).

Att gå över till OS X är ju ofta lämpligt att göra stegvis, och där är ju Java optimalt, på samma sätt som Filemaker är plattformsoberoende i detta hänseende.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 22:52
Ursprungligen av Ciryon:

Hur vore det med ett Java-baserat program? Funkar på både Mac o Windows.

Ciryon

Jag har blivit bränd på alltför många javaprogram som är sega, trollar med GUI:t hänger datorn m.m.

Nej, ett rent och snyggt litet cocoa- eller carbonprogram skulle sitta fint.

1
Bevaka tråden