Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft Office 2004 Service Pack 1

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Microsoft är kända för sina servicepackar och nu har dom släppt en till oss Macanvändare.

Jag vet inte varför man valt ett så fult namn som "Service Pack" istället för uppdatering men så är det iallafall: Service Pack 1 är släppt för Microsoft Office 2004 för Mac OS X.

Laddas ner genom Microsofts egen uppdaterare eller här:
http://www.microsoft.com/mac

Är inte detta något gammalt. Har för mig att det är länge sedan jag uppdaterade mitt Office och nu får jag inget i Autoupdate?

Ursprungligen av Micke W:

Är inte detta något gammalt. Har för mig att det är länge sedan jag uppdaterade mitt Office och nu får jag inget i Autoupdate?

Har du senaste Office 2004 då, eller är det gamla Office v.X som du använder? Jag antar att uppdateringen gäller för Office 2004.

Ursprungligen av capojava:

Har du senaste Office 2004 då, eller är det gamla Office v.X som du använder? Jag antar att uppdateringen gäller för Office 2004.

2004, det var ju den som diskussionen gällde...

Kanske inget annat nytt än att de slagit ihop alla små tidigare uppdateringar så att man nu får allt på en gång. Eller så är det nåt fel på mina versioner...

På den engelska Office 2004 Standard Edition får jag upp Service Pack 1-uppdateringen. På den svenska motsvarigheten dyker den inte upp.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 08:47

Det finns visst uppdatering till de flesta Office på Mac (Excell-delen) ute nu...
På peze är det inte ovanligt att de svenska versionerna släpar en veckan ungefär.
< http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/ms04-033.mspx >
Men enligt den sidan skall det gälla allt UTOM Office 2004...

Fast vi kanske inte paratar om samma sak???

Mycket märkligt, får ingen uppdatering via Autoupdate men den går utmärkt att ladda ned och installera från:

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/office2004/update_sp1.xml&secid=4&ssid=12&flgnosysreq=True

Någon som fått det att fungera från uppdateraren?

MVH

Rickard

Ursprungligen av Rickard_:

Någon som fått det att fungera från uppdateraren?

Ja, men som sagt bara med engelsk Office. Inte svensk.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2004-10-13 15:45
Ursprungligen av Rickard_:

Mycket märkligt, får ingen uppdatering via Autoupdate men den går utmärkt att ladda ned och installera från:

http://www.microsoft.com/mac/downloads.aspx?pid=download&location=/mac/download/office2004/update_sp1.xml&secid=4&ssid=12&flgnosysreq=True

Någon som fått det att fungera från uppdateraren?

MVH

Rickard

Nej! Uppdateraren hakar upp sig väl framme på Excel.

Att ladda ner den svenska funkar utmärkt - Applikationerna startar snabbare nu !!

Är det värt att uppgradera till 2004 från v.X (som för övrigt låter ruskigt likt en nervgas)? Jag har som sagt problem med min nuvarande version.

I morse fick jag upp uppdateringen på "Auto updater".

Nu dök det upp en uppdatering för oss med Office v.X. Jag installerade den, Word blev helt plötsligt engelskt. Ok, det kan jag väl leva med eftersom den svenska rättstavningen fortfarande finns kvar. Så hoppades jag att installeraren löst mitt problem med Equation Editor. Och nästan, ett tag trodde jag att det var bra för att Equation Editor syns nu i Infoga > Objekt.... Men när jag väljer det så startar Equation Editor och ger bara ett felmedelande:
"The server application, source file or item cannot be found.
Make sure the application is properly installed, and that it has not been deleted, moved, or renamed"

Någon som har en lösning?

Just det! En sak till; Word känns mycket snabbare nu, bara en sak som att markera text flyter på bättre.

Nu blir jag galen! Helt plötsligt så har Word tappat möjligheten att avstava, assistenten ger bara hjälp för Excel och programmet kan inte räkna hur många ord jag har i mina dokument. Vad göra? Bara att gå tillbaka till innan uppdateringen och låta det fungera halvbra?

Niklas, det låter som om du har installerat engelsk uppdatering på svensk version. Kasta bort hela Office-mappen, installera om och uppdatera med korrekt uppdatering

Men jag har just bekräftat att problemet med Equation Editor är en bugg (som kvarstår) om du byter inloggningsspråk till Engelska så funkar det, fet jäkla bugg med andra ord

Rensade hårddisken på alla filer som tillhörde microsoft och installerade om. Men Equation Editor funkar inte. Ja, jag får exakt samma fel. Fast på svenska den här gången. Får väl skicka en bug-rapport och köra den långsamma vägen så länge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 20:55

Jag struntar i att uppgradera tror jag. Office funkar OK på min burk, och jag använder det ytterst sällan.

1
Bevaka tråden