Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Alternativ hosting

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-13 11:17

Jag har ett semi-opensource projekt som jag behöver hitta ngt ställe att hosta så jag slipper ha en burk gående i mitt sovrum. Det som krävs är subversion, apache2 och trac.

Någon som vet ett ställe där liknande hosting går få tag på? Behöver troligtvis ha tillgång till shell eftersom komplett webadmin inte finns till trac ännu.

textdrive.com är ytterst vänligt stälda mot saker som man rent faktiskt kan ha nytta av (i mottsättning till största delen av php+mysql only hotellen)...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-13 16:31

Såg ok ut, men det är ingen som känner till ngt sourceforge-liknande ställe men som kör trac eller subversion iaf? Sourceforge är överbelastat och jag vägrar använda cvs..

Ursprungligen av kent:

Såg ok ut, men det är ingen som känner till ngt sourceforge-liknande ställe men som kör trac eller subversion iaf? Sourceforge är överbelastat och jag vägrar använda cvs..

när jag letade efter något annat kom jag på att www.berlios.de stödjer svn...

Ursprungligen av johan dansk:

när jag letade efter något annat kom jag på att www.berlios.de stödjer svn...

"An appropriate representation of the requested resource / could not be found on this server."

Dom verkar kunna det där med hosting och webben.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-13 16:38

Japp! Grymt bra kombination av bugtracker/subversion browser/wiki för små projekt. Saknar lite features när det kommer till stora projekt, men jag har inget behov av det för dom här projekten.

Du har inte funderat på att hosta små utvecklingsprojekt?

Visst kan jag det, men inte med shellkonto

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-13 16:55

Nästa version (när nu den kommer, var planerad till Juli) ska innehålla webadmin, så då borde det gå fixa online, men tills dess är det problem för man behöver köra ett cli-verktyg för att ändra milestones, versioner, rättigheter osv.

Kan kolla upp vad som måste göras i cli och vad som kan göras online i nästa version.

(Det är alltså trac 0.8 som är nästa version)

Håller med om att trac är riktigt trevligt till att hålla lite bättre koll på småprojekt.

$5/månad är väl inte så farligt för att sköta det själv?

Jag har funderat lite på att göra en sorts mini-sourceforge till cocoa.se, men inte haft tiden att varken jobba eller tänka något mer på det..

När vi ändå är inne på utvecklarvänlig alternativ hosting: Är det någon som känner till någon bra hostingfirma som kör usermode-linux (eller bsd-jails) så att man får sitt "eget" system med rootkonto och eget IP-nummer?

Ursprungligen av Samuel K:

När vi ändå är inne på utvecklarvänlig alternativ hosting: Är det någon som känner till någon bra hostingfirma som kör usermode-linux (eller bsd-jails) så att man får sitt "eget" system med rootkonto och eget IP-nummer?

jvds.com, jag har ett hos deras systerföretag vpscolo.com. Kunniga killar, bra service.

//edit: jag har inte lyckats hitta någon svensk motsvarighet (varken till jails eller med likn. features som textdrive), förutom dedikerade då där man ju får sköta det själv. De flesta svenska (och utlänska) hosting företag verkar inte fatta sånt..

Senast redigerat 2004-10-13 18:58
Ursprungligen av Samuel K:

När vi ändå är inne på utvecklarvänlig alternativ hosting: Är det någon som känner till någon bra hostingfirma som kör usermode-linux (eller bsd-jails) så att man får sitt "eget" system med rootkonto och eget IP-nummer?

Jag känner en av killarna bakom Trac och deras egen sida (edgewall.com) ligger på en amerikansk webbhotell där man har en virtuell server, vilket är vad du ville ha va?

1
Bevaka tråden