Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem bränner 1600 CD till mig?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vart vänder jag mig om jag för kunds räkning lovat att ta fram 1.600 CD med QT-film och html-sidor.
Jag har kollat med Digitalfabriken/Logos i Göteborg. (Riktigt dyra)

Finns det fler? Vilka företag använder du?

Köp en robot - dom kostar inte mycket. Då kan du producera färdiga skivor inkl omslag och jewelcase när du vill i vilka upplagor du vill. Om du måste ändra på något kan du printa en 1.01 version tio minuter senare.

Snacka med http://www.opticalstorage.se som säljer dom. Finns med Macstöd och allt. Johan Hagert (som även är medlem här) kan allt om det där.

Ursprungligen av Björnström:

Köp en robot - dom kostar inte mycket. Då kan du producera färdiga skivor inkl omslag och jewelcase när du vill i vilka upplagor du vill. Om du måste ändra på något kan du printa en 1.01 version tio minuter senare.

Snacka med http://www.opticalstorage.se som säljer dom. Finns med Macstöd och allt. Johan Hagert (som även är medlem här) kan allt om det där.

Bra tips, men jag hittar inga priser. Vilken produkt är det jag ska leta efter?

Fick just ett tips, ett alternativ till Digitalfabriken/Logos. Fredrik Lööfs företag Duplicat, tel 031-566540

  • Oregistrerad
  • 2004-10-13 08:13
Ursprungligen av Olav Rust:

Bra tips, men jag hittar inga priser. Vilken produkt är det jag ska leta efter?

Fick just ett tips, ett alternativ till Digitalfabriken/Logos. Fredrik Lööfs företag Duplicat, tel 031-566540

Här är ett alternativ till: MediaPlant AB

Vi kan både pressa och bränna. Har dock ingen koll på priser, har nyligen börjat och jobbar i produktionen.

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-10-12 12:08

1600 st borde vara så många så att det kan tänkas löna sig att pressa skivorna i en riktig CD-fabrik. Har dock inte exakt koll på vem man tar kontakt med för att fixa sådant - prova Googla lite eller kolla om nån som vet ramlar in!

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-12 13:29
Ursprungligen av TERdON:

1600 st borde vara så många så att det kan tänkas löna sig att pressa skivorna i en riktig CD-fabrik. Har dock inte exakt koll på vem man tar kontakt med för att fixa sådant - prova Googla lite eller kolla om nån som vet ramlar in!

Ringer Bert i Skara

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 14:29

Digitalfabriken är en cd-fabrik, som tillhör DCM...

Jag tror att om du pressar 1600 skivor är det nog billigare än att köpa 1600 cd-r skivor, som dessutom kommer att vara av tveksam kvalitet.

Tänk på vilken tid det tar att bränna 1600 cd-r, speciellt om det är mycket på varje skiva. Även med en robot.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 14:30
Ursprungligen av skatan:

Ringer Bert i Skara

Bert pressar allt på Digitalfabriken i Göteborg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-12 12:20

http://www.dcm.se/ kan allt om att pressa och bränna skivor i både små och stora volymer. Finns i Malmö, Göteborg och Stockholm och lite till...

Om det är så att innehållet varierar mellan olika tidpunkter med exempelvis uppdateringar är ju en robot optimal. Om det gäller ett utskick med samma innehåll är ju pressande troligen optimalt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 16:31
Ursprungligen av Björnström:

Om det är så att innehållet varierar mellan olika tidpunkter med exempelvis uppdateringar är ju en robot optimal. Om det gäller ett utskick med samma innehåll är ju pressande troligen optimalt.

Exakt.

1
Bevaka tråden