Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

problem med iBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft ett par små problem med min iBook G3 800mhz. Det ena är att skärmen en gång blev näst intill helt svart. Det gick att ana en bild, men den var väldigt svag. Det andra problemet är att den vid något tillfälle har låst sig. Musen har fungerat men alla program har låst sig. Som gammal Windowsanvändare är jag mer än van vid sådana lägen, men jag undrar ändå om det är normalt. Jag kom då ihåg att ja läste om att det var något fel (logikkortet tror jag) på en del iBook som apple bytte ut. Kommer inte ihåg vad det var för fel som det kunde bli, men jag har för mig att det var något åt det hållet. Vet någon vad det var för datorer som kunde ha det felet och kan mina problem relateras till ett sådant fel?

Jag har garanti kvar, men det brukar inte alltid hjälpa när felet bara har uppstått en gång. Det blir ju lite svårt att felsöka vid sådana lägen. Det vore i så fall skönt om det var ett standardfel och det gick att fixa genom att de byter ut datorn eller den felande delen.

Ursprungligen av divander:

Jag har haft ett par små problem med min iBook G3 800mhz. Det ena är att skärmen en gång blev näst intill helt svart. Det gick att ana en bild, men den var väldigt svag. Det andra problemet är att den vid något tillfälle har låst sig. Musen har fungerat men alla program har låst sig. Som gammal Windowsanvändare är jag mer än van vid sådana lägen, men jag undrar ändå om det är normalt. Jag kom då ihåg att ja läste om att det var något fel (logikkortet tror jag) på en del iBook som apple bytte ut. Kommer inte ihåg vad det var för fel som det kunde bli, men jag har för mig att det var något åt det hållet. Vet någon vad det var för datorer som kunde ha det felet och kan mina problem relateras till ett sådant fel?

Så sent som igår så diskuterades det problemet i en tråd, där hittar du mera info och länkar till Apple. (En sökning på svart skärm ibook hade givit dig bra en del att läsa också... )

Jag sökte men tydligen på fel ord då jag inte hittade något. Det verkar som om det skulle gälla min dator då den har ett serienummer som garantin täcker. Vet någon hur lång väntetid det är? De andra inläggen som tar upp väntetiden var ju några månader gamla. Om det är lång väntetid kan jag ju vänta med att lämna in den. Det är ju inga stora problmen (men man vill ju ändå fixa dom) och jag har 2½ års garanti kvar.

Ursprungligen av divander:

Vet någon hur lång väntetid det är? De andra inläggen som tar upp väntetiden var ju några månader gamla.

Nädå, om du kollade i tråden jag länkade så ser du att jag beskrev väntetiden så sent som igår.

Japp, när jag tittade igen så såg jag att det var färska datum. Jag måste ha blandat ihop det med någon annan tråd.

1
Bevaka tråden