Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

i morgon går jag och beställer en powerbook

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

är det en dum ide?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-11 22:10

Låter väl ganska vettigt, tycker jag. Ladda på med minne och en Air-port.
Hör av dig!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 23:51

Fast köp inte minne från Apple, det är ett tips. Finns för halva priset på andra ställen, även om det inte är Apples egna. Men den funkar ändå vettu...

Ursprungligen av AlnöTomas:

Låter väl ganska vettigt, tycker jag. Ladda på med minne och en Air-port.
Hör av dig!

tänkte mig en 15" 1,5 GHz fast utan superdrive eftersom jag har en sådan på min PC och inte är i fetbehov, det fetare grafikortet men i övrigt orginal konfiguration

Jag är lycklig!

Men bli inte alltför ledsen om Apple släpper en uppdaterad PowerBook G4 inom en månad...

Ursprungligen av Adrian B:

Men bli inte alltför ledsen om Apple släpper en uppdaterad PowerBook G4 inom en månad...

Tror du det kommer så snart?

Fast å andra sidan kanske man har ett par månaders leveranstid på en sådan också om den nu släpps, eller vad tror ni som är lite mer erfarna än en som väntar på sin första PB...

Nä det hade jag inte tänkt att bli heller! Man kan inte alltid ligga på topp ;)...jag har drömt om en powerbook i över ett år nu...nu har jag möjligheten...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 22:50

Bara att gratulera nån som har råd, själv är man fattig student men så småningom ska jag med ha en fullmatad PowerBook 15"

Jag är också en fattig student men herrens vägar äro outgrundliga ;)...

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 23:17

hehe, bara o gratulera då

  • Medlem
  • Linköping
  • 2004-10-11 23:23

jag är en fattig student och har redan hunnit beställa en pb15 1.5 med superdrive.. nu får man väl bara dricka vatten och skippa brödet..

hehe...vi kan ju bilda en klubb som byter recept med billg mat Knäckebröd havregryn och vatten...undrar vad man kan göra med det

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 23:37

haha, hade lätt levt på knäckebröd om jag kunnat få en ny PB, men är rädd för att jag får äta på PB'n istället

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-11 23:45

Jag skulle verkligen inte köpa en en ny bärbar dator just nu. Som Adrian säger så skulle jag inte vara förvånad om det kommer en uppdatering inom de närmaste två veckorna. Men måste man ha en dator så måste man.

åhh jag som hade bestämmt mig! Satan ähh...skitsamma jag ska inte reta mig om det kommer någon uppdatering...jag behöver den helst igår...och det är en bra dator som det är redan nu så va faen!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-12 11:04
Ursprungligen av Kellogs:

...jag behöver den helst igår...

Då ska du köpa en. Ända undantaget till att inte vänta lite längre när nytt släpp är på väg tycker jag. Behöver man en nu så behöver man!

Man kan ju ponera att de släpper nytt om en till två månader men sen äkommer det att vara en jävla leverans tid på dem, så totalt kanske jag får vänta tre treoch en halv månader...som sagt jag är på väg till kullander nu

Ursprungligen av Kellogs:

Man kan ju ponera att de släpper nytt om en till två månader men sen äkommer det att vara en jävla leverans tid på dem, så totalt kanske jag får vänta tre treoch en halv månader...som sagt jag är på väg till kullander nu

Du kommer att bli mycket nöjd - tänk också på att du får använda din dator under alla dagar som du annars skulle spenderat väntandes på uppdateringen och leveransen av den nya datorn!

så då var det gjort!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2004-10-12 16:15

Grattis

Ifall du behöver en nu så köp, om du kan vänta så skulle jag väntat...

Ja, visst ska man köpa nu om det är *nu* man behöver den. Jag tänkte bara förbereda dig på att det nog kommer en ny modell. Är du beredd på det behöver du inte bli så besviken som om det kom som en blixt från klar himmel. Och njut riktigt mycket av din dator medan Apple får 3 månaders leveransproblem med den nya modellen...

1
Bevaka tråden