Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musen till nya iMac är galen!!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 21:01

Den verkar vara otroligt känslig, drar man den för fort så hoppar pekaren bort nån helt annan stans än vad man hade tänkt. Är det nån som upplevt samma? Eller är det en inställning?

När jag ansluter min "gamla mus" så fungerar det som vanligt.

Får jag föreslå systeminställingar/tangetbord och mus

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 08:56
Ursprungligen av alf-magnus:

Får jag föreslå systeminställingar/tangetbord och mus

Problemet är inte accelerationen, utan att den skenar iväg åt helt andra håll än dit man hade tänkt sej....

Kolla så att det inte har fastnat ett hårstrå eller liknande framför ljusavläsaren för då kan musen bete sig som du beskriver.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2004-10-12 10:00

Jag har samma problem och jag fick rådet att byta musmatta eller inte ha någon alls utan bara en vanlig plan bordsyta. Har dock inte testat eftersom jag inte vill slita sönder mitt nästan 100 år gamla skrivbord

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2004-10-12 11:44

Underlaget kan spela stor roll, lägg ett vitt papper under så ser du om det blir bättre. Har upptäckt att bord med lackad träskskiva kan ge denna oönskade effekt när man använder optiska möss.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 16:19

Tack för tipsen
Det konstiga är att det är precis samma underlag
som jag hade till den gamla musen (vit Apple PRO)

  • Medlem
  • 2004-10-12 16:52

Hade ett röd och rosarandigt underlägg från ikea... Funkade inte alls med apples mus... Ska jag vara riktigt ärlig så funkade aldrig apples mus tillfredställande någon gång, särkillt inte när jag spelade spel. Snabba musryck gjorde att muspekaren fick spatt och gömde sig i ett hörn någonstans. Köpte en Logitech MX 510, och den funkar kanon. Till och med med musmatta från ikea : )

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 16:58

Jag hade problem med min musmatta. Eftersom den hade alldeles för mycket återkommande mönster. Så jag bytte musmattan och det löste problemet direkt.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 17:11

Men det som är konstigt är att det skulle vara skillnad i kännsligheten mellan den nya och den lite äldre PRO musen

  • Oregistrerad
  • 2004-10-12 17:25

Jag har ett flertal musar på olika underlag. Ett vitt, blankt bord eller en musmatta med reflekterande partier fungerar just så där dåligt. Ett matt papper, vitt eller färgat är utmärkt, liksom bord utan blank yta, tyg, sängöverkast, lakan eller nästan allt som inte reflekterar ...

Tycker alla Apples optiska möss hoppar och far lite som de vill...
Med markören alltså.

1
Bevaka tråden