Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska ni använda er NYA iMac G5 till?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-01 09:04

hejsan

Nu när nya iMac G5 börjar rulla ut så blir man bra sugen på att införskaffa sig en själv.

Men vad man då undrar är vad den går för?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ni som har köpt/beställt era Nya iMac G5, vad kommer ni att använda den till?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1. Spela med

2. Arbeta på - med vadå?
2a. Skriva på
2b. Jobba med högupplösta bilder (retusch/Photoshop)
2c. Original för tryck (Quark Xpress/indesign mm)
2d. Webbdesign (Photoshop, Macromedia flash, Dreamviewer eller likn.)
2e. Programmering
2f. videoredigering
2g. Övrigt (vad som helst...)

3. Privat bruk (spel, ekonomi, surf mm...)
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Själv så har jag en Powerbook G4, som jag jobbar på när jag gör webbdesign/programmering och jobbar med original/retusch av högupplösta bilder. (Men mitt arbete består i till 90% av webbdesign just nu)
så det vore kul å få veta vad den nya iMac G5 går för, så man vet om man ska sattsa på den eller ej.

mvh
Fredrik Pilegård
www.piliz.se

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-01 10:14

Jag har beställt en 20" med 1 GB RAM (tror jag). Jag jobbar som webbredaktör och kommer att använda den för att administrera våran sajt. Men även med 2b och 2c och kanske lite 2d.

Kommer nog även att samköra den med en 19" TFT för att maximera arbetsflödet.

  • Medlem
  • 2004-10-01 10:34

Om jag köper en, så kommer jag också ha en extra skärm TFT 19" syncMaster, som jag idag kör mot min powerBook. (superhärligt att lägga över alla paletter där, speciellt när man kör Flash!!!)

fler som kommer att arbeta med samma saker som jag i iMac G5?

Vanlig stationär G5 är ju lite dyrare, och utan skärm... men med dubbla processorer... hmmm. En så länge verkar iMac G5 vara mer rätt för pengarna...

/ Fredrik

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-10-01 11:49

1.
2a.
2b.
2d.
2f.
2g.
3.

Lite allround med andra ord.

2g Musikproduktion!

Jag skulle nog säga att jag använder min iMac G5 främst till Privat bruk. Alltså alternativ 3.
iMac G5 är mycket dator för pengarna. Så är det bara, du gör helt rätt i att skaffa en iMac. Den räcker mer än väl till Webbdesign, iMac:en kommer nog passa dig perfekt.

Psyka pc-användande kompisar! Fast mest lär den nog användas till utveckling och privat bruk. När jag väl får den, vill säga... börjar vara lite less på att refresha appletrack-statussidan nu

2a, b, c

(Inte min dator alltså, utan redaktionens...)

1
Bevaka tråden