Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sjukt billiga flygbiljetter till USA

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har bokat flygbiljetter tillbaka till USA den 28:e Oktober och trodde att jag gjort en bra affär (6.600kr för tre månader).

Nu har Lufthansa sjukt låga priser på biljetter - biljetten jag redan köpt (men ännu inte betalat) har blivit prissänkt ifrån 6.600 till 2.850kr !!

Kolla in på www.lufthansa.se och klicka på erbjudanden till USA i vänsterkanten. Jag bokar om mina biljetter iaf

Wow! Är det enkel eller tur/retur?

Enkel, verkar det som. Fortfarande bra pris.

Ciryon

Nää - är det enkel?

Måste kolla igen.

Kollat - det är inte enkelbiljetter, det är T/R.

Ursprungligen av Björnström:

Nää - är det enkel?

Måste kolla igen.

Kollat - det är inte enkelbiljetter, det är T/R.

Var ser du det?

Ciryon

Ursprungligen av Ciryon:

Var ser du det?

Ciryon

Jag testade boka och då fick man ange tur och returresa och till sist visades priset. Observera att skatt på en tusenlapp tillkommer.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 22:27
Ursprungligen av Björnström:

Jag har bokat flygbiljetter tillbaka till USA den 28:e Oktober och trodde att jag gjort en bra affär (6.600kr för tre månader).

Nu har Lufthansa sjukt låga priser på biljetter - biljetten jag redan köpt (men ännu inte betalat) har blivit prissänkt ifrån 6.600 till 2.850kr !!

Kolla in på www.lufthansa.se och klicka på erbjudanden till USA i vänsterkanten. Jag bokar om mina biljetter iaf

På tal om sjukt billiga biljetter till USA:
Jag tog en sväng till Miami igen i samband med orkanen Frances. Det gick inte att sitta hemma när jag fick biljetterna för 1.495:- /st och om jag lade in bokningen via nätet fick jag ytterligare 100:- i nätbokningsrabatt!!
Alltså blev det 1.395:- t.o.r. Det är mitt absoluta rekord.

Men det var iofs orkanskräcken som gjorde det...

Jag åkte hösten -99 med Apollo som hade en tillfällig satsning på charterflyg direkt till Las Vegas. De sålde sistaminutenbiljett för typ 2600kr t/r. Direktflyg dessutom. Som grädde på moset var det inte fyllt till 25% så det fanns gott om utrymme. Hemresan gick på typ 9 timmar. Nytt rekord? Skulle tro det.
Tyvärr gick Apollos satsning så dåligt att min kompis som stannade en vecka längre inte fick flyga hem med dem, utan fick flyga typ 4 olika plan för att komma hem....
Hur som helst framstår alla biljetter till USA som dyra efter den resan...
Men nu kanske det blir ändring på det? Vore ju trevligt om Ryan Air och andra lågprisbolag kunde flyga transatlantiskt. Klarar deras plan det? Eller krävs det andra?

Ursprungligen av Jonas Mellander:

Vore ju trevligt om Ryan Air och andra lågprisbolag kunde flyga transatlantiskt. Klarar deras plan det? Eller krävs det andra?

RyanAir flyger Boeing 737-600/700/800 som inte är gjord för transantlatisk trafik.

Dessutom gäller andra villkor när man flyger på långa avstånd, fördelarna med icke-service: ingen mat exempelvis och snabba vändningar ger inte lika stora skillnader som när man flyger 45 minuter mellan London och Paris. Även om man står en halvtimme extra på marken så ger det procentuellt sett inte så stor skillnad.

Går det att flyga var som helst i USA för 28??
Eller snackar vi NY?

Det blir nog Sto-LA för mig den 7 jan. Tänkte ta mig till Vegas och checka läget lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-13 18:38

Det var i slutet på 80-talet och framåt några år har jag för mig när man kunde få flyg och hotell i NY för ca 3.000 i en vecka. Det var kanon. Är det någon som minns vad som hände med reseföretaget som hade dom billiga resorna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 16:27

stile,

Jag var en vecka i N.Y. sommaren -85 och flög då t/r från Stockholm för 2 500:-, inkl. hotell på Manhattan.

TowerAir hette flygbolaget,

Torkel

Ursprungligen av stile:

Det var i slutet på 80-talet och framåt några år har jag för mig när man kunde få flyg och hotell i NY för ca 3.000 i en vecka. Det var kanon. Är det någon som minns vad som hände med reseföretaget som hade dom billiga resorna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-14 17:06
Ursprungligen av Torkel:

stile,
Jag var en vecka i N.Y. sommaren -85 och flög då t/r från Stockholm för 2 500:-, inkl. hotell på Manhattan.TowerAir hette flygbolaget,
Torkel

Ja priserna var sjukt låga då, jag var två gånger 88 och 89 om jag minns rätt och bägge resorna kostade ca 3.000 med hotell på Manhattan. Har för mig att det var Tjäreborg som researrangören hette.
Det var massor av folk som åkte med deras resor om man visste aldrig vad man skulle få för hotell, ena gången fick vi ett kanonhotell på fjärde avenyn i höjd med FN-byggnaden och nästa gång var det både en mus och kackelackor på hotellet.

En annan har tillgång till en lägenhet på Manhattan.

Oj - idag får man vara riktigt glad om hotellrummet ensamt kostar 3000kr i veckan.

1
Bevaka tråden