Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem är INTE sugen på denna 2.5"?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-10 03:47

http://www.seagate.com/cda/products/discsales/marketing/detail/0,1081,609,00.html

En 2.5" hd på 10k varv / min, 4.1 ms söktid som seagate ioförsig släpte för rätt längeseda. Ja...hög namnam faktor på denna, synd att den kör med scsi, får kanske hoppas att denna kommer i sataversion för oss verkligen krävande användare som vill ha lite krut i bärbara äpplemaskinerna.

Men....en sådan där skulle inte vara omöjligt att köra i litet sött 2.5" chassi med firewire anslutning....eller?

Vad tror / tycker ni?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 04:00

SEAGATE SAVVIO 2.5# 73GB ULTRA320 SCA 80-P 8MB, Ej i lager, 6,275.00, Köp. :eek:
Hittade på google, men sidan låg inte kvar.
Om detta stämmer är jag inte jättesugen lägre....

  • Medlem
  • 2004-10-10 04:04

hoho, oj, såg inte priset...men tänk på att den är som en mycket kompakt högpresterande 3.5" scsi hd...fast man skulle kunna göra den liten, gullig & framförallt portabel med firewiregränssnitt iochmed ett sött externt skal...

hua vilken råprestanda den godingen skulle kunna ge

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 04:31

Verkligen, körde scsi diskar på G3:an tills controllerkortet gick sönder för nåt år sedan. När jag skulle skaffa nytt kort plus 2 större diskar insåg jag varför paketet gått lös på nästan 100 papp när den var ny. Nästan samma pris som en dual g4 för att byta. Det blev snikmodell a´ la ata-66 kort istället.

  • Medlem
  • 2004-10-10 18:40

drömmen vore ju om man kunde få sådan i sin bärbara burk...synd den kör scsi, kanske kan hoppas på en sata modell i alla fall som 2.5" hd:arna kommer gå emot...

Den där disken är gjord för exempelvis HP:s bladservrar, inte för bärbara datorer.

Jag tror inte bärbara datorer klarar diskar med så hög rotationshastighet men jag kan ha fel.

  • Medlem
  • 2004-10-10 22:27

rätt nyligen, eller ja, för ett (?) år sedan ca så introducerades 7200 varv/min för 2.5" för bärbara...och i 3.5" klassen tog westerndigital upp standarden till 10 k varv / min med sin raptor som körde sata.

tror inte det är omöjligt att köra dessa 2.5" 10k varvarna i bärbara. visst är tveksam när det gäller deras el hunger & värmen de avger, men som extern hd finns det inga tvivel på att de borde fungera ok med firewire gränssnitt.
Bladservrar som sitter tätt ihop har ju i alla fall som krav att vara relativt snåla när det gäller värme, trots att de brukar bistå med riktig ordentlig kylning, så jag tror inte det är helt otroligt att trycka in den i en bärbar, kan ju hoppas på att de gör en sata version av den hd:n.

perfekt för krävande videoredigering, or what

Jag kör 15k diskar i nästan alla våra servrar

  • Medlem
  • 2004-10-10 22:39

hehe, det där inlägget va väll lite OT, men ok
en lustig tanke, skivorna i 15k är av 2.5" storlek trots att disken är 3.5"
vips så har man kallade hd & kortare söktid, de små fuskarna

15k...ja...tvekar att det kommer till vanligt hemmabruk, i alla fall först om 5 år eller så.
men mumma, är så sugen på en 7200:are i alla fall internt till min ibook, eller framtida powerbook.

1
Bevaka tråden