Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

8x media med 4x-superdrive?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Tänkte köpa mig mig ett par dvd-r -skivor (verbatim) men märker att nu finns mer 8x media än sist jag beställde.
Kan jag bränna dessa i 4x med min superdrive tillhörande senaste Pbooken?

Har hört att 2x-superdriven måste bränna 4x/8x -skivor i 1x..Har dock inte hört något sådant om 4x-brännaren men det kanske ni har?

edit: kan också passa på ett fråga; om 4x och 8x kostar lika mycket, vilken tar man? Är det högre kvalité på 8x då man ska kunna skriva till dem i den hastigheten?

Jag har läst någonstans att vissa SuperDrives pajjar om man använder 8x media i dem... Men jag vet inte vilka modeller.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 09:45

Jag är lite nyfiken på detta, men vill inte vara den som meddelar att det inte gick om brännaren kan gå sönder. Har någon redan testat 8x media i en 4x-brännare?

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2004-10-10 16:07

Det var Pioneers 103 och 104 brännare som har kalibrerings problem (lasern pajar) med 4x media och snabbare om du missat att uppdatera firmware i brännaren.

Och 4x media är på utgående enligt min leverantör i England där jag köper mitt DVD-R media.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 18:47

Jag testade en Fuji 8x DVD-R i min Pioneer 105 vilket gick alldeles utmärkt (i 4x såklart). Så det är bara att köra på!

1
Bevaka tråden