Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver ny telefon... men vilken?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min antika T-28 dödde. Nu är det dags att ta steget in i den moderna mobilvärlden.

Jag skulle vilja ha en telefon med möjlighet att synka med iCal o liknande samt möjlighet att leka med Salling Clicker.

Vad ska jag köpa?

T610 eller T630 hade jag nog tittat på om jag hade varit ute efter en ny gsm-telefon, men jag är så nöjd med min T39m så

ehm. Han sade faktiskt Ta steget in i den moderna mobilvärlden.

Jag rekomenderar SE K700i!

K700 får kritik för att alla händelser i kalendern kallas "möte". Det skulle jag nog också reta mig på. Om det ska vara någon vits vill man ju att det står "träning" eller vad det ny gäller.

Skulle även gilla möjligheten att byta till OS X-tema i telefonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-10 15:25

Jag rekommenderar också SE K700i, den är liten och fyller de flesta behoven. bra stereohandsfree för att kunna lyssna på radio följer med.

T610 är jag nöjd med. Min första SE telefeon, tog ett tag innan jag kom överrens med den. I och med min senaste uppdatering kan jag kalla saker annat än möte. Träning finns dock inte med så det får gå under övrigt.

Annars fungerar den alldeles perfekt både med och utan Macen i närheten.

Z600, mkt bra lur!

Ursprungligen av Böckert:

Z600, mkt bra lur!

Äh men den är ju knappast modern, köp k700 du komemr inte att ågra dig...bäst skärm osv.

Jag älskar min k700

Ursprungligen av Kellogs:

Äh men den är ju knappast modern, köp k700 du komemr inte att ågra dig...bäst skärm osv.

Jag älskar min k700

Jag älskar min fru;) Men jag tyckte min Z600 som jag hade innan jag konverterade till "3G"/Z1010, var en jäkligt bra lur, saknar den:( , bra knappar, joystick, himla trevlig att hålla i, och svek mig aldrig. Skulle jag köpa ny gsm- lur idag så blivo det ännu en Z600, så dä så!

P.S "flip" ska de va!

Om du vill komma billigt undan.
Köp en T630 med Telia kontantkort, 1.400.- på Phonehouse. Har du Telia abonnemang, kasta kontantkortet.

Kan också rekommendera k700, den är helt underbar! Som att ha en liten Mac i fickan Är budgeten mer tajt så är t630 ett bra alternativ, men k700:an känns rent vansinnigt mycket bättre vid jämförelse.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-10-10 19:59

Som tidigare sagt K700!

OS X tema, var?!

Jag är som sagt rätt nollad på de nya telefonerna eftersom jag aldrig ägt någon. OS X tema läste jag om för det där grundsystemet Symbian nyligen. Googlade fram den här:

http://www.osxp.net/p900.asp

Oj , det där blev jag sugen på till min P910!
Coolt med OSX skin!:))
Tål att fundera på!:)

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 21:45

k700i bra förutom...

Jo, K700i funkar bra alla vis FÖRUTOM att det jättelätt blir små (knappt synbara men ändå oerhört irriterande) repor på displayen. De syns endast när telefonen har mörk skärm... (avlsagen,skärmsläckare etc.).

Annars är jag mkt nöjd med min k700i, en kalastelefon helt enkelt.

Det finns ju skyddsfilm att köpa till dom flesta modeller!

S700!!

Behöver även jag köpa en ny telefon, har dömt ut majoriteten utav telefonerna där ute. Har hört mycket dåligt om K700i(batteri tiden, samt att default funktionerna är .. kass, och jag tänker inte köpa något som dom inte har tänkt igenom ifrån starten). Den som ligger bäst till just nu är Nokia 6230 Grafiti. Ful, men ... Blir första Nokian på ett bra tag.

Önskar att man kunde reparera min Ericsson R520m istället.*sigh*

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Behöver även jag köpa en ny telefon, har dömt ut majoriteten utav telefonerna där ute. Har hört mycket dåligt om K700i(batteri tiden, samt att default funktionerna är .. kass, och jag tänker inte köpa något som dom inte har tänkt igenom ifrån starten). Den som ligger bäst till just nu är Nokia 6230 Grafiti. Ful, men ... Blir första Nokian på ett bra tag.

Önskar att man kunde reparera min Ericsson R520m istället.*sigh*

Vad menar du med att default funktionerna är kass??

Ursprungligen av Kellogs:

Vad menar du med att default funktionerna är kass??

Läste i en review att default inställningarna har funktioner så som "Se missade samtal", "nyligen inkomna SMS" osv avstängda och man får manuellt gå in och sätta på dessa. Om man missar detta, så får man helt enkelt kolla manuellt.

Detta låter ganska så tråkigt, såpass tråkigt att jag tror att reviewn har fel. För inte kan SE vara såpass arroganta/ignoranta. Eller?

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Läste i en review att default inställningarna har funktioner så som "Se missade samtal", "nyligen inkomna SMS" osv avstängda och man får manuellt gå in och sätta på dessa. Om man missar detta, så får man helt enkelt kolla manuellt.

Detta låter ganska så tråkigt, såpass tråkigt att jag tror att reviewn har fel. För inte kan SE vara såpass arroganta/ignoranta. Eller?

Det som är default inställt är att skärmen ska gå helt i viloläge...detta problem fixxar man enkelt genom ett par knapptryckningar!

När skärmen är helty i viloläge ser man ingenting för att skärmen är avsängd men som sagt var detta åtgärdas snabbt.

Ursprungligen av Kellogs:

Det som är default inställt är att skärmen ska gå helt i viloläge...detta problem fixxar man enkelt genom ett par knapptryckningar!

När skärmen är helty i viloläge ser man ingenting för att skärmen är avsängd men som sagt var detta åtgärdas snabbt.

Vet om detta, kontaktade SE om detta och dom skickade mig en kopia utav manuallen till telefonen. Anser dock att detta är ett dåligt approach till problemet, och det räcker för att jag väljer bort telefonen. Även ifall det går att lösa det med fem knapp tryck (det är vad jag räknade det till när jag gick igenom papprena). Antingen är det bra ifrån början, eller också så tar jag något annat. Simpelt.

Ursprungligen av Johan Sjöholm:

Läste i en review att default inställningarna har funktioner så som "Se missade samtal", "nyligen inkomna SMS" osv avstängda och man får manuellt gå in och sätta på dessa. Om man missar detta, så får man helt enkelt kolla manuellt.

Detta låter ganska så tråkigt, såpass tråkigt att jag tror att reviewn har fel. För inte kan SE vara såpass arroganta/ignoranta. Eller?

Recensenten måste bara ha fått något om bakfoten, om han inte haft något operatörsbrandat fanskap med sönderlekt firmware som testexemplar. Med standardfirmwaren är de funktionerna påslagna, så var det iaf med min K700.

Jag ringde till min egen telefon (SEp910) som var i vila från en annan telefon och då tändes skärmen.
Likaså satte sig en uppgift på skärmen om ett missat samtal
Så jag förstår inte riktigt vad diskussionen handlar om?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-11 08:26

6230

Jag rekommenderar en nokia 6230 .... det ar en oerhort stabil telefon... men alla vanliga funktioner som man behover... plus en massa roliga funktioner som inte stor basfunktionerna...

visst k700 ar en javligt snygg telefon och jag hade nog agt en sadan nu.. om inte sonyericsson hade slarvat med basfunktionerna! det ar ju trots allt det telefonen ar till for!

min nokia 6230 har aldrig hangt sig om jag har aldrig haft natt problem med den.... om det blir repor pa skarmen sa kan man ju alltid byta skal! ocksa bra nar det kommer in oundviktligt damm i skarmen,....

mvh
mackan!

Min K700i har inte heller hängt sig. Har testat Nokia 6230 men dessvärre blev det avslag. Menysystemet är klumpigt och passar inte mig. Displayen är tråkig (i klass med F500i/K500i) men iövrigt förefaller den rent funktionellt vara duglig.

Men helheten hos K700i överväger. För att få riktigt bra ljud i den (har svårt att tala i telefon med buller omkring mig) är en HBM-30 ett bra köp tillsammans med ett par bekväma bra lurar (skaffade Koss Porta Pro eftersom mina Sennheiser HD55 behöver ny kabel). HBM-30 ger acceptabelt MP3-ljud men har inte en suck mot min MD-spelare. Men den är ett bra komplement och gör att musiken kan lagras på MS Duo, vilket gör att "problemet" med K700ans lagringskapacitet (för MP3/ATRAC3) korrigeras.

Däremot är de medföljande lurarna (till HBM-30) undermåliga (men det är normalt) och kräver ersättare. Det medföljande headsetet till telefonen låter däremot fullt dugligt för radio.

1
Bevaka tråden