Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ballaste Power/iBook-tillbehöret?

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 22:13

Vilket är era ballaste/mest nödvändiga/mest onödiga/roligaste/blivande tillbehör till era bärbara macar?

Salling klicker!!! Otroligt cool att impa på poolare/kolegor med att köraa en PP presentation via mobilen.

T-son

Så fort jag har sett tester på denna produkt som överenstämmer med mina krav så köper jag en sådan här!!! Saitek's Notebook Multimedia Subwoofer

T-son

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 22:52

Ooohhh, den var tuff. Är den tänkt att komplettera högtalarna som är inbyggda i datorn?

Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Så fort jag har sett tester på denna produkt som överenstämmer med mina krav så köper jag en sådan här!!! Saitek's Notebook Multimedia Subwoofer

T-son

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 08:09

ha ha.. den la jag på min Blog vid lunch igår. fan va najs.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 09:56

Är personligen otroligt nöjd med min iCurve samt min Tucano Notebook second skin.

  • Medlem
  • Täby
  • 2004-10-08 10:54

Måste säga som Mattias att iCurve e grymm, fast sen har jag en ACME väska också (till min pb 12")också

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-12 22:37
Ursprungligen av kainen:

Måste säga som Mattias att iCurve e grymm, fast sen har jag en ACME väska också (till min pb 12")också

Då måste jag fråga om du beställde den direkt från USA, eller hur du gick tillväga?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 10:57

En ACMEväska är det absolut mest nödvändiga tillbehör till din Power/iBook. Man måste ha en snygg väska till en snygg dator, ingen ful pc-väska här inte...
Om man vill piffa till den lite extra så klistrar man bara på ett av de vita appleklistermärkena man får till dartorn och då blir den ännu syggare, åtminstone om man har en svart ACMEväska.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 18:47

Jag kör med ryggsäck istället, vill inte skylta så värst med att jag går omkring med 15 papp i väskan. "Kom och råna mig!"...

Ursprungligen av slarti:

En ACMEväska är det absolut mest nödvändiga tillbehör till din Power/iBook. Man måste ha en snygg väska till en snygg dator, ingen ful pc-väska här inte...
Om man vill piffa till den lite extra så klistrar man bara på ett av de vita appleklistermärkena man får till dartorn och då blir den ännu syggare, åtminstone om man har en svart ACMEväska.

  • Medlem
  • 2004-10-08 19:31

Jag går runt med 35 papp i väskan och säger bara "come and get me if you dare". Självklart har jag en Acme på väg från New York. Cadet Stripe... den snyggaste alltså.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-09 11:53

Tucano Second Skin Folder har jag och är otroligt nöjd med. Den röda versionen är väldigt snygg och så är det en genialisk idé - bra skydd för datorn samtidigt som man kan ha den i vilken väska man vill, sportbagen, ryggsäcken, eller bara bära datorn under armen.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-10 14:38

Jag har en datorväska som jag köpte från USA för en månad sen. Och jag har inte ens fått min nya iBook än.... den väskan har också separat datorfack som man kan bära som egen väska om man vill, eller så kan man ha den i den stora väskan, fastsatt med tryckknappar. Stora väskan ser inte så datorväska ut, vilket var det jag ville åt.
www.tombihn.com för den som är intresserad.

Ursprungligen av Macvarg:

Tucano Second Skin Folder har jag och är otroligt nöjd med. Den röda versionen är väldigt snygg och så är det en genialisk idé - bra skydd för datorn samtidigt som man kan ha den i vilken väska man vill, sportbagen, ryggsäcken, eller bara bära datorn under armen.

  • Medlem
  • 2004-10-10 14:55

En USB-tandborste förstås.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2004-10-10 15:40

Airport Express, att kunna ligga i soffan och surfa trådlöst OCH streama musik till stereon är ju ovärdeligt...

Var köper jag tandborsten ? Must have.

  • Medlem
  • 2004-10-10 16:17

USB-mugg är oxå bra att ha.

  • Oregistrerad
  • 2004-12-29 14:09

Nån som vet var man kan köpa såna där muggvärmare som inte är USB utan vanlig ström?

Bättre då med en USB-muggvärmare som funkar med vilken mugg som helst

Eller varför inte ett USB-akvarium?

  • Medlem
  • 2004-10-10 17:55

Jag ser inget om att de är mackompatibla, som USB-muggen...

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-10-12 22:27

Ryggsack med fackfor datorn

Eng. windows s[ svenska bokstaver saknas !!

Kopte en ryggs'ck fran USA som jag e supernojd med.
Far plats med masor plus att det finns ett eget fack for din dator, en liten vaska foljer med som du kan ha bade i ryggsacken eller ha separat.

www.spireusa.com

mycket trevligt folk och seriosa, allt gick jattefint nar jag bestallde

  • Medlem
  • 2004-12-30 01:49
  • Oregistrerad
  • 2004-12-30 03:50
Ursprungligen av PJÄR:

Jag måste inflika att just den lampan är rätt kass, den ger på tok för lite ljus, åtminstone för mig. Bättre isf med de som har flera dioder på rad..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-12-30 10:49

Min trådlösa headset tycker jag är ganska fräck men mina kompisar tycker av någon anledning att min 20Kr usb hub är häftigare... Bara för att den lyser lite blått

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-30 17:57

Min Crumpler Crip Suit är bästa väskan jag någonsin haft, kan lasta den ganska tungt (bära på ett antal större böcker, ett A3 block, en A3 mapp, en pärm, ett A4 block, ett otal pennor, skalpell, skärlinjal och skärmatta, samt datorn med tillbehör) och ända är den bekväm att bära tackvare 3-punkts bärrem och annat gött. Skulle inte klara mig långt utan den

Airport Extreme är jäkligt användbart också, aldrig insett hur bekvämt det kan vara med trådlös surfing förrän nu.

Men annars måste väl iDuck vara tidernas viktigaste tillbehör, eller?

Såg just att Macoteket har Tucano second skin för Pismo! (Trodde bara det var för G4or).
Någon som har erfarenhet av det (just för pismon alltså)? Det vore suveränt att ha när man knökar ner datorn i den trånga väskan tillsammans med spiralpärmsblock och tunga historieböcker.

Ursprungligen av petsematary:

Vilket är era ballaste/mest nödvändiga/mest onödiga/roligaste/blivande tillbehör till era bärbara macar?

Sjalv tycker jag att mitt Sweetcover
ar sa fett!

Ja menar, man ar ju inte cool om man inte har en grym vaska till en cool dator... och da finns det igentligen inte nagot mer val

kopte den pa My Sweetcover

FETT

Nytt rekord i trådbumpning?
2004-2008

Men bagen var cool!

Aha - en återupplivning av gamla trådar såhär inför julen! Kanske att tomten är medlem på forumet?

Bevaka tråden