Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffade BBB -Har problem med filöverföring.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick BBB 10ner/1upp ADSL i veckan och har lite problem. Jag har problem med att skicka filer via icq/msn och dc++ är allmänt dodgy. Jag har varken brandvägg via hårdvara eller mjukvara. Vad kan vara fel? Använder iMac G4 med Panther.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-07 07:24

Du får väl kolla hastigheten, t.ex. här:
http://www.bonet.ac/bonet/Speedtest/speed.html
och slå en signal till dom (BBB) och fråga om det är väldigt långsamt.
Har själv BoStream och vet alltså inte villkoren för BBB, men det kanske är så att dom har nån slags gardering om att "i bästa fall 10Mbits ner"?

Problemet är inte hastigheten på uppkopplingen, BBB håller stort sett vad de lovar.

Problemet är att jag inte lyckas skicka filer via msn eller icq. Sådana problem brukar bero en brandvägg, vilket jag saknar. Finns det någon med erfarenhet av detta?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-08 21:38

Har du kollat om modemet har en switch eller endast en port? Jag har för mig att så kan vara fallet och du får kolla upp detta så portar inte blockeras där. Jag vet att du redan sagt att det inte finns brandvägg men ibland kan det vara bäst att klargöra just modemets roll.

Ursprungligen av pepparkaka:

Har du kollat om modemet har en switch eller endast en port? Jag har för mig att så kan vara fallet och du får kolla upp detta så portar inte blockeras där. Jag vet att du redan sagt att det inte finns brandvägg men ibland kan det vara bäst att klargöra just modemets roll.

Modemet, som enligt supportsnubben på BBB jag pratade med, har en inbyggd hub. Det finns fyra portar på baksidan, varav en tydligen är reserverad för IP-telefoni.

Jag grejade ett litet nätverk åt mina föräldrars två wintel-maskiner. Då andvände jag en D-Link router till kabelmodemet. Den kunde man konfigurera via webläsaren om man ville spärra någon typ av trafik. Någon som vet om man kan göra samma sak med BBBs modem? [gnäll]Manualen säger inte ett piss om modemet och dess funktioner. Ringer man BBBs kundsupport tror de att man är någon loser inte ens kan installera ett program själv. Så man får höra något i stil med "såja lille vän, starta om datorn din ska du nog se att det ordnar sig". Efter att ha väntat i telefonkö i fem och ett halvt år.[/gnäll]

Varför kan man aldrig få en manual med en sektion med avancerade funktioner direkt? Så man enkelt kan se över alla konfigurationsmöjligheter på ett bra sätt.

1
Bevaka tråden