Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype: har nån testat Mac - telefon?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-07 10:41

Tänkte jag skulle testa Skypes förbetalda dator-telefon service (att ringa till Asien), men just nu funkar inte betalningssidan.
Är det nån som testat servicen på t.ex. samtal till andra sidan jordeklotet?

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-10-07 10:53

Inte andra sidan jordklotet, men härifrån Hamburg funkar det fint att ringa till Sverige. Av någon anledning krånglade dock beta 0.8 (den första), men 0.10 funkar fint.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-07 11:06
Ursprungligen av TERdON:

Inte andra sidan jordklotet, men härifrån Hamburg funkar det fint att ringa till Sverige. Av någon anledning krånglade dock beta 0.8 (den första), men 0.10 funkar fint.

Det inger ju onekligen hopp.
Tyvärr funkar deras betalningsservice fortfarande inte, så jag får väl vänta med testet.
10-15 öre/minut till mobiltelefoner i Asien eller USA är ju inte helt fel....

Har betalt in €10 utan problem och ringer till telefoner i UK från Sverige. Dock är ljudkvalitén dålig även fast jag har headset med mic. Dator till dator inom Sverige ger mycket bra ljudkvalité.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-08 06:28
Ursprungligen av vaksala:

Har betalt in €10 utan problem och ringer till telefoner i UK från Sverige. Dock är ljudkvalitén dålig även fast jag har headset med mic. Dator till dator inom Sverige ger mycket bra ljudkvalité.

Hmm....mindre inspirerande. Men man verkar i alla fall kunna höra/prata ändå...
Välkommen hit, förresten!

Försökte få Skype att fungera med mitt Sony Ericsson HBH-660 headset men det gick inte så bra. Allt ljud som t.ex. ringsignaler och systemljud höras i headsetet men inget tal.. Hade varit coolt annars.

/Stefan

  • Medlem
  • 2004-10-08 09:44
Ursprungligen av Danne V:

Tänkte jag skulle testa Skypes förbetalda dator-telefon service (att ringa till Asien), men just nu funkar inte betalningssidan.
Är det nån som testat servicen på t.ex. samtal till andra sidan jordeklotet?

Har ringt till Chile utan problem.. använder isight som mic..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-08 10:01
Ursprungligen av tbmac:

Har ringt till Chile utan problem.. använder isight som mic..

Låter f***ing utmärkt det.
(Sorry, kunde inte låta bli)

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-08 11:53

Uppdate: Jag har alltså inte kunnat betala ett konto hos Skype för att betalningsprocessorn har ballat ur.

Nyss slog det mig att det kanske, kanske var nåt i själva webbläsaren som krånglade. Så jag fimpade FireFox och drog igång Explorer, och då minsann kunde jag betala och få mitt konto för att kunna ringa direkt till folks telefoner (mobil eller vanliga) via Macen.

Så jag ringde nyss till en bekant i Vietnam (hans mobiltelefon). Visst var väl ljudkvalitén lite si o så, och visst var det en sån där halv sekunds fördröjning. Men det är det ofta med vanliga telefoner också.

Nu ska här ringas till USA, Grekland, Thailand och Australien....10-15 öre/minut är ju så billigt att det är obscent.

Undrar vad telebolagen gör om 5 år, utom att sälja bredbandsuppkopplingar och telefoner...

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-08 12:55

ÄNNU EN UPDATE:

Ringde nyss till en vanlig telefon i Vietnam och det funkade perfekt: som om man ringde till grannen. Personen därnere sa att det t.o.m. var bättre ljud än när jag ringer med min vanliga telefon.

Jag är alldeles till mig i trasorna över det här. Snart är det väl nästan gratis och barnbarnen kommer att födas med ett headset...

Tips:
Skype spottar ur sig nya versioner med buggfixar ofta, ibland flera gånger i veckan.
Varenda gång man är på skype's hemsida har det kommit flera nya versioner

1
Bevaka tråden