Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X Server och AppleScript cgi

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-07 09:02

Får inte AppleScript-cgi att fungera på Mac OS X Server 10.3.5. Har lagt mitt "test.cgi" i '/Library/WebServer/CGI-Executables/'. Anropar det sedan via ett HTML-form med referensen '/cgi-bin/test.cgi' Servern verkar hitta "test.cgi" med det blir ett error i alla fall. Errorloggen för Apache säger:

INIT_Processeses(), could not establish the default connection to the WindowServer.[Thu Oct 7="7" 08:48:52 2004="2004"] [error] [client 172.1.1.10] Premature end of script headers: /Library/WebServer/CGI-Executables/test.cgi

Mitt "test.cgi" kommer här ifrån

Hur får man fart på detta, tro?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-07 09:21
Ursprungligen av Wire:

Får inte AppleScript-cgi att fungera på Mac OS X Server 10.3.5. Har lagt mitt "test.cgi" i '/Library/WebServer/CGI-Executables/'. Anropar det sedan via ett HTML-form med referensen '/cgi-bin/test.cgi' Servern verkar hitta "test.cgi" med det blir ett error i alla fall. Errorloggen för Apache säger:

INIT_Processeses(), could not establish the default connection to the WindowServer.[Thu Oct 7="7" 08:48:52 2004="2004"] [error] [client 172.1.1.10] Premature end of script headers: /Library/WebServer/CGI-Executables/test.cgi

Mitt "test.cgi" kommer här ifrån

Hur får man fart på detta, tro?

Jag tror man behöver ACGI Dispatcher för att kunna köra AppleScript-cgi:er med Apache. Tyvärr kostar det lite.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-07 10:15
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Mycket märkligt. Apple skriver själva:

NOTE: AppleScript CGIs are fully supported with Apache running on Mac OS X Server. See the Mac OS X Server release notes for more information.

Finns att läsa här

Den är inaktuell, om du tittar i metataggen så ser du:

meta name="Date.Modified" content="19992109"

Det togs bort i och med Panther

Herren ger och Herren tar...

Hittade den här länken som kanske kan vara intressant

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/24442

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-08 16:29

Upptäckte att det går ju lika bra att skriva cgi:et med sh/bash (och naturligtvis Perl). Nu slipper jag lära mig Perl och cgi:et går mycket snabbare än AppleScript.

Fast Perl rular naturligtvis här. Men till mitt enkla cgi räcker sh/bash som jag redan kan

1
Bevaka tråden