Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa Svenskt tangentbord till iBook G4?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,
Jag bor sedan ett tag i USA (bara 20 min från Apples HQ =).
Saken är, att jag har funderingar på att köpa med mig en iBook hem till Sverige.
Problemet är bara att den då är utrustad med US Keyboard. Detta hade ju inte
varit ett problem om det varit jag själv som skulle ha den, men så är inte fallet.

Så jag tänkte kolla med er här vilka möjligheter det finns i Sverige att köpa ett löst svenskt iBook-tangentbord. Då det går att lossa tangentbordet utan problem på iBooken så kan det ju inte vara några problem att byta ut det mot ett Svenskt, om man väl får tag i ett.

Då är ju frågan till er mac-experter där hemma, går det få tag på ett löst Svenskt iBook G4 tangentbord där hemma?

Och självklart då ocksa, till vilket pris?

Regards
Viktor

Ps. Thank God for Powerbooks and iPods Ds.

Visst går det; 800 + moms är ett pris som nämns i denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=41848

Ursprungligen av superduperjacob:

Visst går det; 800 + moms är ett pris som nämns i denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=41848

Tja,
Kikade i den threaden, och det som jag kunde lasa var det foljande:

"Om man skall köpa ett svenskt tangentbord till en ibook i Sverige så kostar det cirka 990 SEK + moms plus arbete runt 400 SEK + moms!!! = Asdyrt!!! Ringde och frågade så det där med att köpa Ibook i USA blir det inte. Köper den hemma och slipper allt krånglande!"

Men seriost, 400 SEK + moms for montering?
Det tar 2 sekunder och jag gor det garna sjalv.
Finns det inga svenska foretag som saljer iBook-reservdelar? Ett tangentbord till iBooken maste ju raknas som tillbehor, eftersom det ar lostagbart. Maste ju ga att fa tag pa en sadan liten "plastbit" for under 990 SEK + moms.
200-300 SEK kan jag tanka mig ar rimligt. Det gor ju ingenting om den nu ar begagnad heller.

Mvh Viktor

  • Oregistrerad
  • 2004-11-08 18:08

Försök få tag på en traschad iBook och ta tangetbordet där ifrån.

På tradera finns det för närvarande en auktion med ett tangentbord för iBook G4 12".
http://www.tradera.com/auction/aid_8905868
Priset ligger för närvarande på 350kr och inget bud är lagt än.

  • Oregistrerad
  • 2004-11-09 00:34

Vilket å andra sidan är ett amerikanskt tangentbord, gissningsvis från någon snubbe som själv importerat från USA.

Ursprungligen av Doktor G:

Vilket å andra sidan är ett amerikanskt tangentbord, gissningsvis från någon snubbe som själv importerat från USA.

OBS det missade jag...

Jag har för mig att jag har läst nånstans att i just USA kan man beställa med vilket tangentbod som helst. Bara man är beredd att vänta lite extra på leverans. Kanske jag har fel?

Äh man kan leva med amerikanskt...det är rättså lugnt, man vänjer sig var de olika knapparna sitter!

1
Bevaka tråden