Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PC mediaserver i MacPlus Chassi

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Retro tech is what all the cool kids are into now, and Iain Sharp has cleverly crammed a media server PC with mini-ITX components into a vintage Macintosh SE/30 case. Determined to keep that classic look, he installed a black white 9-inch LCD screen, but the insides are all modern: a 40GB hard drive, slot-loading DVD-ROM (he had to widen the old school floppy disk slot), S-Video out, and the usual USB 2.0 and Firewire ports. And definitely bound to confuse people, he installed an emulator to fo

http://www.engadget.com/entry/1005670689167657/

Senast redigerat 2004-10-06 17:03

Haha, den där var ju lite skön

Ursprungligen av Björnström:

Haha, den där var ju lite skön

Jag vill oxå ha det häftiga team member emblemet

Skön? Jag kan inte förstå hur någon kan få för sig att stoppa en "PC" i en dator som har VÄRLDSBÄST skriven över innan och utanmäte. Det här var värre än bluffen med G5an som byggdes om till en AMD64.

Att göra akvarie av Plus, SE och iMac går väl an. MEN EN SE/30 ÄR HELIG, HELIG, HELIG.

Personligen har jag inte haft en sådan sällsamhetskänsla inför en pryl, som SE/30 gav mig på sin tid, förrän jag köpte en Powerbook 17"/1,33.

I rubriken står Pluschassi. Om det hade varit så väl ....

1
Bevaka tråden