Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går PB ofta sönder?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en PowerBook 17" vilken jag inte tecknat apple care på. Detta beroende att jag inte hann eftersom jag befann mig utomlands. Innan garantitiden gick ut så hann jag ialla fall byta ut logickortet samt skärmen var lite fel när jag köpte den. Nu när jag inte har ngn garanti kvar så behandlar man ju den som en liten bebis (!).
Nu undrar jag hur många av er som haft problem med skärmar etc på era Powerböcker, hur länge håller en sådan om man behandlar den varsamt?
Jag har hört att vanligt ärr att gångjärnen pajjar, är det ngt man kan kolla innan det har hänt för att eventuellt åtgärda iannan det går lös på typ 8 00:- ?

  • Medlem
  • 2004-10-01 12:02

Gångjärnen gällde den förra titanium-modellen. De nya gångjärnen verkar mycket stadigare. Jag har svårt att föreställa mig att det kommer bli problem med dem. Annars vet jag inte. Det finns väl många saker som kan paja på en bärbar, beroende på hur man använder den.

Jag har bytt en skärm på en 17" sedan de kom... och det var för att låsningen inte fungerade inte för att skärmen var trasig.

  • Medlem
  • Haparanda
  • 2004-10-01 14:12

Jag har kört olika Powerbook sedan 1994 eller 1995. En del har jag haft problem med men det har alltid upptäckts innan garantin gått ut. I andra fall har Apple haft förlängd garanti för vissa typfel. Ingen PB har någonsin kostat mig en enda krona i reparation och jag har aldrig haft Applecare.

Hårddisken på min PowerBook är kass. Datorn är snart 11 månader gammal. På iBooken jag hade för snart två år sedan dog skärmen efter ca. 7 månader.

Jag antar att Apples bärbara är lite klena.

Var rädd om FW-portarna, farsans Ti1 glappar sedan de råkat rycka i en FWsladd.
Tror att det är dyrt att ordna.

Men min egen har klarat sig helt och det är ändå en ganska gammal PB (Pismo).

Det är ju detta man är rädd för. Apple gör snygga bärbara, men dom verkar så damn sköra bara.
Hårdisken är baggis om den pajjar liksom ngn port men pajjar gångjärn eller skärm då är det bara att knalla till soptunnan o hyva ner boken arghhhhhh!!!!!!!!

Ursprungligen av Matador2003:

Det är ju detta man är rädd för. Apple gör snygga bärbara, men dom verkar så damn sköra bara.
Hårdisken är baggis om den pajjar liksom ngn port men pajjar gångjärn eller skärm då är det bara att knalla till soptunnan o hyva ner boken arghhhhhh!!!!!!!!

Nej för fan! Skicka den till mig...

  • Medlem
  • 2004-10-06 12:12

Mina päron har haft sammanlagt fem powerbookar, har aldrig varit några problem med någon. Likadant med tjejens, och polarens powerbookar.

1
Bevaka tråden