Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macoteket öppnar i Sundbyberg

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förra tisdagen skrev vi om Macoteket som avslöjade att man öppnar en ny butik i Stockholmsområdet - nu har vi fått mer information.

Macoteket flyttar sitt huvudkontor ifrån Finspångsgatan i Spånga där man alltid haft sina lokaler till Postens gamla lokaler på Sturegatan i Sundbyberg. Samtidigt passar man på att öppna en butik på cirka 100m2.

Johan Åsberg berättade i fredags på iMac G5 premiärkvällen: "Vi har växt ur lokalerna i Spånga i takt med att försäljningen har ökat och vi såg en möjlighet att slå två flugor i en smäll. Vår butikssatsning på Birger Jarlsgatan har varit väldigt lyckad och vi kommer fortsätta expandera".

Den nya butiken kommer inredas av Apples arkitekter i strikt Appledesign - till skillnad ifrån Macoteket Store inne i Stockholm. "Det var så bråttom att vi inte hann konsultera Apple" berättade Johan. Butiksytan kommer bli cirka 100m2 vilket motsvarar nedervåningen på den befintliga butiken. "Lokalen är väldigt öppen och kommer ge ett fräscht intryck" får vi också veta.

Inflyttning sker vid månadsskiftet och vi räknar med ett premiärreportage i samband med detta.

<a href=http://99mac.se/forum/showthread.php?t=51393>I tisdags skrev vi om Macotekets lyckande butikssatsningar</a>

<a href=http://99mac.se/forum/showthread.php?p=427203>Återförsäljare är välkomna att diskutera i ÅF-forumet</a>

Senast redigerat 2004-10-06 14:42

Glöm inte heller bort YFO i Göteborg och Södermalm. Lovande detta, med lite konkurrens.

Var även snack om ny central butik i Malmö av Macsupport, stämmer det?

Ursprungligen av Leftrustle:

Glöm inte heller bort YFO i Göteborg och Södermalm. Lovande detta, med lite konkurrens.

Var även snack om ny central butik i Malmö av Macsupport, stämmer det?

Japp - MacSupport öppnar i Malmö.

Yfo-butikerna är jag inte så peppad över eftersom dom kommer bli pyttesmå, blir intressant att se dock.

Ursprungligen av Björnström:

Yfo-butikerna är jag inte så peppad över eftersom dom kommer bli pyttesmå, blir intressant att se dock.

Storleken spelar inte så stor roll, i alla fall inte i detta fall. Det handlar om att få folk att se Macar i sitt rätta sammanhang och med kunniga säljare som visar på alla möjligheter med Mac. Det viktiga är att folk inte ser en Mac som samlar damm på en hylla på Siba och där säljaren ser ut som ett frågetecken när man undrar något.
Tillgänglighet och vardagsupplevelser av Mac är det som många behöver för att inte vara skrämda inför det okända som inte är Wintel.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-06 11:10

Woho! Jag jobbar ett stenkast bort...då har man en leksaksaffär att gå i på lunchen...

Hmm... Uppsala, jag sitter ju och pendlar till Stockholm nu... Men jag trivs som fan på MacSupport, tveksamt om jag vill byta... fast det är nära 3 timmar om dagen man sparar... svårt det där...

  • Medlem
  • Solna
  • 2004-10-06 14:54

Låter bra då har man ett nytt lunch nöje..

Trevligt. Det är ju lika nära dit som till lagret. Lite knöligare att parkera kanske...

Jag ser hursomhelst fram emot att traska in i nya butiken och hämta ut en iMac G5

1
Bevaka tråden