Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T630: Sortera om kontaktlistan?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter mycken mobilvånda och funderingar på antingen en K700i eller en T630, så landade jag på en T630. Än så länge är jag supernöjd! Salling Clicker funkar strålande, iSync likaså och telefonen har de funktioner jag letar efter men inte mer. Med andra ord passar den mig rätt perfekt!

Jag undrar dock hur jag får adressboken sorterad efter efternamn och inte efter förnamn. Går detta att göra på T630?

/Jont Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-10-05 18:13

Höll på och trixade med det i början men gav upp efter några försök och nu har jag vant mig med sortering på förnamn istället. Kanske om man matar in förnamn i fältet för efternamn och tvärtom...

Allvarligt!? Jag trodde namnfältsdifferensieringen skulle vara till någon nytta...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-10-05 22:05

Nej, du ska inte behöva göra något avigt. Jag har skrivit in för- och efternamn på respektive plats i adressboken på Macen. När jag sedan synkar så kommer det att visas på det sätter som jag har ställt in i Telefonbok->Alternativ->Sync. visning: Förnamn/Efternamn.

Om man har HBH-200 (BT-handsfree med display) vill man *inte* ha ordningen efternamn-förnamn, för det tar någon sekund innan displayen börjar scrolla. Jobbigt när man har ett par personer i släkten med samma efternamn. Bara en sån sak.

1
Bevaka tråden