Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T630: iSync syncar inte iCal!

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har kört iSync för att få ner alla mina datorposter på min T630. Adressboken gick finfint. Men inga av mina kalenderposter har syncats. Jag har tre olika grupper men inga av posterna från iCal har har laddats över. Däremot gick det fint att skicka kamerans kalenderposter till iCal. Men eftersom kameran är sprillans vill jag ju helst att iCal skall komma ner till telefonen!

Tack för hjälpen!

/Jont Olof

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-10-05 17:46

Idag funkar det inte att synca adressboken heller mot T630 längre???

Får bara felmeddelandet "den 5 oktober 2004 17.41.29
Kunde inte initialisera 'kontakter' för synkronisering av ''."
...och samma för iCal!

Bluetooth är väl himla fräckt....men det skall fungera också!

Enda ändringen som gjorts sedan förra syncen, är senaste säkerhetsuppdateringen.
Är det fler som drabbats??

Rats! Det här måste ju funka för att det skall vara någon vits. Någon work-around?

Alvarligt! Funkar det verkligen inte att synka kalendern med T630:an? Det är ju helt värdelöst i sådana fall!?

Jag är en lamer! Med lite vett i huvvet så löste sig problemet!

Berätta mer om ditt problem och vad du har gjort!
För mig funkar det kanon så det är nog bara nån inställning som är fel...

Om du öppnar iSync och sedan trycker på din telefon kan du välja att den ska synka iCal samt vika kataloger ... är detta ibockat?

Såg att du löst det

Senast redigerat 2004-10-07 00:06

Okej! Nu är problemet med att få in posterna i telefonen löst. Men då uppkommer ett annat konstigt problem. Alla tider som anges i iCal visas två timmar tidigare i telefonen. Det kan ju få förödande konsekvenser. Någon som haft detta problem eller vet hur jag ordnar det?

/Jont Olof

  • Medlem
  • 2004-10-07 07:19

Jag fick ställa in min telefon två timmar fel dvs GMT + 1 och sedan ställa klockan så den visar rätt tid, sen fungerar det alldeles utmärkt.
Vill du sedan synka mer än 8 veckor går du in i Stora Biblioteket/Application Support/SyncService/501/BTConduitDefaults.plist. och ändrar siffran 56 till 840.
Jag använder bara min T630, i samarbete med iCal, som kalender nu och är helnöjd.

Ursprungligen av kip:

Jag fick ställa in min telefon två timmar fel dvs GMT + 1 och sedan ställa klockan så den visar rätt tid...

Tack för hjälpen!
Var hittar jag detta? Helt ny telefon så jag hittar inte så bra!

[edit] Jag hittade det! Men min telefon är default inställd på GMT. Är du säker på att du skrev in GMT+1 och inte GMT + 2?

/Jont Olof

  • Oregistrerad
  • 2004-10-07 09:17
Ursprungligen av kip:

Jag fick ställa in min telefon två timmar fel dvs GMT + 1 och sedan ställa klockan så den visar rätt tid, sen fungerar det alldeles utmärkt.

Om du befinner dig i Sverige eller största delen av västeuropa så är GMT + 1 det enda korrekta. Det är den tidszon vi befinner oss i. Inte konstigt att det blir fel om den står på något annat! Kom ihåg att ställa in telefonen på 1 timmes sommartid också!

1
Bevaka tråden