Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

T68+Telia GPRS

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-24 18:54

Hej,

Har sökt i forumet och hittat trådar som berör min fråga, men har ändå inte lyckats.

Har någon en fungerande lösning på hur man får igång uppkoppling med T68 via Telia GPRS? Har laddat ner Ross Barkmans skript, och testat dem alla, har testat med R520 och T39 också.

Vilka inställningar använder ni? Vilket skript?

Tacksam för hjälp!

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2004-03-24 20:10

Jag hoppas inte minnet sviker mig nu...

Se telefonen är parad för internetanslutning(finns någon inställningassistent för detta) och se till att GPRS fungerar i telefonen som det ska t.ex WAPen eller kolla att telefonens mailklient fungerar. Är det bara igång så anger du *99# som telefonnummer(då används telefonens inställningar)

Sedan kopplar man upp via internetanslutning.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2004-10-05 13:26
Ursprungligen av iBjorn:

Jag hoppas inte minnet sviker mig nu...

Se telefonen är parad för internetanslutning(finns någon inställningassistent för detta) och se till att GPRS fungerar i telefonen som det ska t.ex WAPen eller kolla att telefonens mailklient fungerar. Är det bara igång så anger du *99# som telefonnummer(då används telefonens inställningar)

Sedan kopplar man upp via internetanslutning.

Nu tänkte jag surfa lite på en PowerBook via min Nokia 6230. Wap funkar hur bra som hellst på telefonen men när jag anger *99# som telefonnummer i internetanslutning under bluetooth så kopplar telefonen upp men så plötsligt står de "Abonnera på GPRS först" i telefonen. Det gör jag ju! Var fläsiken är felet någonstans? Telia? Telefonen? Datorn? Som sagt jag kan wappa via GPRS i telefonen utan problem. Följande tjänster har jag i mitt Teliaabonnemang Telia online Rörlig, Mobil Internet, MMS och allt detta funkar. Jag kan även använda mobilen som vanligt modem men inte via GPRS. *snyft*

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-10-05 13:44

Testa att skriva online.telia.se istället för *99# som telefonnummer. Funkar med min T68 och Telia.

Ursprungligen av skamuel:

Hej,

Har sökt i forumet och hittat trådar som berör min fråga, men har ändå inte lyckats.

Har någon en fungerande lösning på hur man får igång uppkoppling med T68 via Telia GPRS? Har laddat ner Ross Barkmans skript, och testat dem alla, har testat med R520 och T39 också.

Vilka inställningar använder ni? Vilket skript?

Tacksam för hjälp!

Det här gäller för Telia: Installera Telia Go. Kolla i din telefon under kommunikation, Data kommunikation,
TeliaGo, där hittar du vilket CID no. som du har.
Telefon nummer som ska ringas upp: *99***(CID no)#
APN (Access Point Name): online.telia.se
Modem scripts hämtas hem ifrån: http://www.taniwha.org.uk/
Välj det modemscript som har det CID no som du har i telefonen.

1
Bevaka tråden