Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyhet i v5 - Prylgaraget

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag lanserar vi en ny funktion för oss prylgalna Macanvändare.

Med den rubriken tror jag att jag vänder mig till ungefär 99% av medlemmarna här på 99mac. Sedan en tid tillbaka har det varit möjligt att kort beskriva vilken Macmodell just du använder - texten har synts vid varje inlägg. Det visade sig snabbt att en hel del medlemmar har både en, två och ibland över 80 macar i samlingen (!).

Nu har vi löst "problemet" och öppnar prylgaraget - en speciell presentationssida där du kan beskriva din grejer med både text och bilder. För en del är det alldeles för nördigt men för dom flesta blir det en kul finess här på 99mac. Det finns även möjlighet att kommentera och ställa frågor på presentationssidorna.

Detta är en del av 99mac version 5.0 uppgraderingen som pågår just nu.

Du hittar <a href=/forum/minmac.php>Prylar i menyraden ovan!</a>

För att skapa en egen presentation går du till "inställningar" och väljer <a href=http://99mac.se/forum/minmac.php?do=editgarage>"redigera prylar"</a>.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-05 12:48

Kul!
Får fota mina prylar hemma när jag har städat då.

  • Medlem
  • 2004-10-05 12:52

Roligt roligt.

Roligt roligt med prylar.

  • Medlem
  • 2004-10-05 12:53
Ursprungligen av franz:

Roligt roligt med prylar.

Men jag hittar inte "Redigera prylar"

Säger bara
"Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?

If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation."

Ursprungligen av franz:

Men jag hittar inte "Redigera prylar"

Säger bara
"Your user account may not have sufficient privileges to access this page. Are you trying to edit someone else's post, access administrative features or some other privileged system?

If you are trying to post, the administrator may have disabled your account, or it may be awaiting activation."

Hej!

Medlemmar utan inlägg har inte tillgång till prylgaraget. Du har skrivit dina enda två inlägg alldeles nyss i denna tråd så det automatiska systemet har ännu inte hunnit uppdatera ditt konto. Det sker en gång i timmen, så håll ut i några minuter till

/Martin

Ursprungligen av Björnström:

För att skapa en egen presentation går du till "inställningar" och väljer <a href=http://99mac.se/forum/minmac.php?do=editgarage>"redigera prylar"</a>.

Hmm, hittar inte den funktionen i mina inställningar...

  • Medlem
  • 2004-10-05 13:24

Kul funktion men kombinerat med att man numera ser allas fullständiga namn, adress och telefonnummer i profilen (trots att det står att det ska vara dolt) känns det lite som en shoppinglista för inbrottstjuvar.

Ursprungligen av apu:

Kul funktion men kombinerat med att man numera ser allas fullständiga namn, adress och telefonnummer i profilen (trots att det står att det ska vara dolt) känns det lite som en shoppinglista för inbrottstjuvar.

Så ska det inte vara, kan någon annan bekräfta att det verkligen är så?

Ursprungligen av Björnström:

Så ska det inte vara, kan någon annan bekräfta att det verkligen är så?

Ja, på de jag testat.

Jag har hittat felet - åtgärdar ASAP.

Felet är nu åtgärdat, bekräfta gärna med ett inlägg.

Problem:
När vi skapat prylgaraget skapades en rättighetsvariabel, den krockade med en redan befintlig variabel för "can view private fields" som normalt endast administratörer har tillgång till. Felet är nu åtgärdat och alla privata uppgifter är inte längre tillgängliga för utomstående.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2004-10-05 17:53
Ursprungligen av Björnström:

Felet är nu åtgärdat

Tack för det, så nu kanske man törs skriva tillbaka hela adressen som jag naggade på när jag upptäckte felet tidigare idag. Var inte säker på att alla kunde se den eller om synlighete berodde på att det var jag själv som klickade på min egen "visa publik profil". Värst av allt var väl att jag inte hade vett att testa andras profiler . Tur att inte alla är lika dumma som jag. Tack för att du uppmärksammade problemet apu!

Sist men inte minst; jättekul med ett prylgarage, ska bli kul att se sig omkring där.

  • Medlem
  • 2004-10-05 14:23

Nu verkar det funka som det ska igen. Snabbt jobbat

Min första reaktion när jag läste nyheten var väl "LUNARSTORM!" om jag ska vara ärlig.

men detta verkar helt klart trevligare, roligare och bättre... Jag ska ta en närmare titt på det under kvällen

Ja, det var väl roligt. En länk vid avataren kanske?

Ursprungligen av Leftrustle:

Ja, det var väl roligt. En länk vid avataren kanske?

Det kommer lite senare, vill att fler ska lägga upp prylar först.

Hmm, när jag går in och kollar pryllistorna så står det längst ner till vänster på alla "Skapad av Magnus", ska det verkligen vara så?

Tor själva funktionen är skapad av en Magnus.

Ursprungligen av Leftrustle:

Tor själva funktionen är skapad av en Magnus.

Det stämmer - han levererade hela lösningen och vill ha sitt namn på Prylgaraget.

Maxstorleken för bilder är 200kb, bara så ni vet. 6 bilder per presentation.

Ursprungligen av Björnström:

Maxstorleken för bilder är 200kb, bara så ni vet. 6 bilder per presentation.

Superbra!
Skulle det inte kunna synas redan vid listningen om det finns bilder eller inte? Och sedan en funktion som sorterar efter om det finns bilder och sedan i datumordning.
Näst bäst efter att ha egna prylar är att se bilder på andras prylar

Gör det hela sökbart också, för att få lite nytta med det hela. Vill jag t.ex veta hur bra en viss pryl är så kan jag söka efter den och sedan fråga personen som äger den vad personen tycker om den?!?

Kul!

  • Medlem
  • 2004-10-05 18:14

Under alla presentationer står det "Skapad av Magnus". Lite märkligt.
Sen står det till majk's och Björnström's längst upp. Ett språkligt fel, majks och Björnströms ska det stå.

Ursprungligen av majk:

Under alla presentationer står det "Skapad av Magnus". Lite märkligt.
Sen står det till majk's och Björnström's längst upp. Ett språkligt fel, majks och Björnströms ska det stå.

Fixat och Fixat

fan va ball!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-05 19:41

Gammalt ordspråk:
Den som har flest prylar när han dör vinner!

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-03-17 13:09
Ursprungligen av István:

Gammalt ordspråk:
Den som har flest prylar när han dör vinner!

Och den som har flest prylar dör ändå.

  • Medlem
  • 2004-10-05 20:13

Hur gör man för att redigera sina prylar? Glömde ju kameran som jag tog bilderna med.

Ursprungligen av majk:

Hur gör man för att redigera sina prylar? Glömde ju kameran som jag tog bilderna med.

Antingen genom att klicka på "redigera dina prylar" i prylgaraget eller genom att klicka på "redigera prylar" i dina inställningar.

Ursprungligen av majk:

Hur gör man för att redigera sina prylar? Glömde ju kameran som jag tog bilderna med.

testa hammare, spik, lödkolv och bulldozer så ska du jävlar få se på redigerade prülar!

(nävisstja! det här är ju inte offtopic, sorry!)

Bevaka tråden