Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac - Arbete pågår

Tråden skapades och har fått 68 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Kristofer G:

Ålder nu synligt. Kul funktion!
Nu ser ju alla hur liten jag är ju

Det var sista gången jag svarade på dina inlägg

Ursprungligen av Björnström:

Det var sista gången jag svarade på dina inlägg

Du har ju faktiskt kunnat se det i profilen

  • Medlem
  • 2004-10-04 22:40

Jag har ett tips, som kan underlätta för vissa:

Om det går, skulle det vara väldigt bra om man kunde öronmärka forum som ska dyka upp när man läser "dagens inlägg". Ibland kanske man inte vill läsa allt skvaller, andra dagar kanske man inte vill läsa tips.

Var har AppleStore-bannern under menyn tagit vägen? Har den fått försvinna till förmån för de sorgliga Goooogle-annonserna?

Vi är inte riktigt klara ännu med varken funktioner eller utseende, det kommer fler förändringar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-06 18:43

Jag har märkt att en hel del skriver i början av sina trådar ungefär så här:

"Jag har sökt men inte hittat någon tidigare diskussion..." och liknande...

Vore det inte smart att ha en extra knapp bredvid "Skapa inlägg" och "Förhandsvisa" som heter något i stil med "Se liknande diskussioner" som öppnar ett nytt fönster där den gör denna sökningen (som nu finns längst ner på sidan i tråden). Då kan ju användaren se om någon tråd stämmer överens och skriva sitt inlägg där istället, annars kan användaren gå vidare och skriva sin tråd.

Ursprungligen av Timber:

Jag har märkt att en hel del skriver i början av sina trådar ungefär så här:

"Jag har sökt men inte hittat någon tidigare diskussion..." och liknande...

Vore det inte smart att ha en extra knapp bredvid "Skapa inlägg" och "Förhandsvisa" som heter något i stil med "Se liknande diskussioner" som öppnar ett nytt fönster där den gör denna sökningen (som nu finns längst ner på sidan i tråden). Då kan ju användaren se om någon tråd stämmer överens och skriva sitt inlägg där istället, annars kan användaren gå vidare och skriva sin tråd.

Jag hänger inte riktigt med - vad är skillnaden mot att använda sökfunktionen?

Du sa "jag har sökt..."

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-06 19:18
Ursprungligen av Björnström:

Jag hänger inte riktigt med - vad är skillnaden mot att använda sökfunktionen?

Du sa "jag har sökt..."

Skillnaden är att i sökfunktionen använder man väl sig inte av ett helt inlägg på kanske 200-300 ord?! Liknande diskussioner kollar på hela inlägget och hittar lite mer precisa svar...

Söker man t.ex. på router, kanske någon har använt ordet switch istället och man finner inga resultat, men däremot om man i sitt inlägg skriver "flera datorer kopplade till samma nät" så är chansen att den hittar den tråden lite större?

Vad jag menar är att i en liten ruta för sök, skriver man vanligen inte in så mycket text, och riskerar missa en hel del sökord, som annars med största sannorlikhet skrivs med i brödtexten i ett inlägg.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-10-09 13:44

Sheriffen, varför inte utöka fältet "Diskussioner" på första sidan. Som det är nu ryms det 10st. Vill man se dagens måste man gå in under "Nya inlägg".
Varför inte ha ett längre smalt fält på förstasidan som rymmer 40-50 nya eller pågående trådar?
Alnötomas

Bevaka tråden