Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

erfarenheter av com-hem 8mbt kabel

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 18:55

nu är det dags för ny internetleverantör. då jag kan få comhems 8mbt lina fundrar jag lite på den. pratade med en säljare som sa att modemet som levereras ( motorola kabelmodem SB 5100 e) kan ha komp.porblem med mac. Säljaren sa att det inte händer ofta och att det visar sig i och med att man inte får upp det i mer än 0,5 mbt/sekund.

nån som har erfarenheter om hur det funkar med comhem? är det stabilt och får man upp det i åtta?
mvh// Erik

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 18:58

Jag kör med Comhem och Motorola modemet.
Funkar klockrent utan några konstigheter.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 19:06

har du åtta-linan?

har du kört ngt tp-test för att ta reda på hur fort det går?

mvh// Erik

Jag har också 8Mbit comhem. Farten är som utlovat (har haft ~750KiBytes/s hem i bra fall). För det mesta fungerar det bra. Bra ping-tider när man spelar, tyvärr har linan varit lite instabil och det varit ett par avbrott, men över lag väldigt nöjd.

  • Oregistrerad
  • 2004-10-04 23:03

Samma här
Ligger på det Comhem har utlovat både upp och ner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-04 23:54

Det där med att det inte skulle gå fortare än 0,5Mbps är rent nys. Vad som är sant är att osx-användare i vissa städer ibland har haft problem med att få ip ifall de använder Motorolamodemen, men det problemet är snart helt borta och i Eskilstuna finns inga sådana problem.

Med 8mbps-tjänsten bör du ligga på 7,5-8mbps större delen av tiden.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-10-05 02:31
Ursprungligen av the_mighty:

nu är det dags för ny internetleverantör. då jag kan få comhems 8mbt lina fundrar jag lite på den. pratade med en säljare som sa att modemet som levereras ( motorola kabelmodem SB 5100 e) kan ha komp.porblem med mac. Säljaren sa att det inte händer ofta och att det visar sig i och med att man inte får upp det i mer än 0,5 mbt/sekund.

nån som har erfarenheter om hur det funkar med comhem? är det stabilt och får man upp det i åtta?
mvh// Erik

Jag bor i Uppsala och har stora problem med ComHem och Motorolamodemet. Det blir strul när min dator ska tilldelas en ip-adress. Ibland kan det ta flera timmar innan jag lyckas ta mig ut på Internet. Otroligt irriterande...

ComHem har en väldigt trevlig support och de skickade ett nytt modem av ett annat märke utan kostnad när jag kontaktade dem angående allt strul. Tyvärr var det trasigt när det kom så nu har jag två modem som inte går att använda och ett tredje som är på väg.... Det nya modemet klarar dock inte den högsta hastigheten (8 mbit) utan klarar endast av lägre hastigheter. För mig är det inte något problem då jag ändå har en av de långsammare hastigheterna.

1
Bevaka tråden