Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macallys Air Stick Joystick, köpvärd?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-10-03 00:14

Vet ni hur Macallys Air Stick Joystick är? Hur fungerar den? Funderar på att köpa den till att spela flygsimulatorer, är den köpvärd?

Nja, att flyga med är den nog inte helt optad till. Till att börja med så har den ingen Z-axis så vitt jag vet. Sedan är det ju det här med att det är en mid-air stick... alltså håller du den i luften och så ska du stiga varvid du vinklar din hand uppåt för att få en lutning bakåt….ingen direkt ergonomiskt skön känsla... är rätt obekvämt faktiskt.

Fast det står iofs "Excellent for flight sims" de vet ngt som jag inte vet... *konspiratorisk*

Mitt tips är att titta på Logitechs joysticks, där har du ju allt ifrån den mest basala för dryga 200:- och uppåt... ett gasreglage är för övrigt rätt trevligt att ha när man flyger... och det finns det på de flesta standardjoysticks... Att som Air sticken ha en Digital throttle med 2 knappar kanske kan funka, men jag gillar själv att ha ett reglage... lite som att ha en volymratt istället för 2 knappar...

Nu har jag ingen massiv erfarenhet av hur Air sticken är att spela med i förlängningen men jag har aldrig gillat mid-air lösningen... inte ens då man testade ett helkasst (men då ack så coolt) VR-lir i Oslo….typ -94

  • Medlem
  • 2004-10-05 15:06

Tack för hjälpen! Jag har beställt en Logitech Force 3D, det är en vanlig joystcik med force feeback. Jag tror den ska bli bra, om någon vill titta närmare på den är här en länk:

//www.logitech.se/index.cfm/products/details/SE/SV,CRID=12,CONTENTID=5016

1
Bevaka tråden