Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Motsvarighet till Ericsssn Pc Suite til Mac

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det nån motsvarighet till Ericsson Pc Suite som funkar mot Mac?
Alldeles förbannat dåligt av Ericsson att inte ha nån programvara !

  • Medlem
  • 2004-10-03 12:44
Ursprungligen av sventa46:

Finns det nån motsvarighet till Ericsson Pc Suite som funkar mot Mac?
Alldeles förbannat dåligt av Ericsson att inte ha nån programvara !

PC-suite är follkomligt värdelöst, och efter mycket meck fick jag faktiskt lägga ned att synka min PC via bluetooth. I MacOS bara funkar det, helt utan program från SE. Är inte det bättre?

Ursprungligen av sventa46:

Alldeles förbannat dåligt av Ericsson att inte ha nån programvara !

Bara att parkoppla den med bluetoothassistenten. Sedan starta iSync och lägga till telefonen.

Sedan är det bara att böra synca mot kalendern och adressboken. Programvara från leverantören behövs inte då inbyggt stöd för SE telefoner finns i OS X.

Blev själv lite småförbannad när jag köpte min SE T630 och upptäckte att ingen programvara följde med för OS X. Men upptäckte sedan att det behövdes ju inte.

Hur bläddrar jag i min telefon då?
Jag försöker med bluetooth filöverföring men inget händer.
Upload funkar bra men inte download.
I pcn kan jag se varenda mapp i telefonen.Men med macen är det kört.
Tack o lov så funkar synkningen till adressbok och planeringen.
Det vore kanon om man kunde få nåt liknande syncningen till outlook och mailen där i mac också!

Jag kladdar lite här i tråden. Jag vill också veta om man kan koppla ihop en Mac och en P900. Att synka kalender går väl an, men det är inte tillräckligt.

Titta i Bluetooth-inställningarna i Systeminställningar och välj att Visa Bluetooth-status i menyraden. Då får i en trevlig meny där man bl.a. kan välja Skicka fil eller Bläddra på enhet. Adresser har jag för mig man synkar i Adressboken. Kalender (iCal) synkar jag med iSync.

Glöm inte Salling Clicker! Grymt bra program så man kan styra nästan allt om man bara hackar lite egna skript och en hel del med de skript som kommer med. Kostar billigt.

Salling Clicker köpte jag i helgen .

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-11-10 08:50

Bläddra på enhet stöds inte av alla telefoner, tex P800.
Du kan däremot skicka filer från datorn till telefonen eller från telefonen till datorn.
iSync fixar bara adressboken och kalender, inget annat.

PCSuite till Peeze klarar lite mer.
Jag syncar min telefon mot Macen, men gör totalbackuper på Peezen.

1
Bevaka tråden