Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur föra över Itunes-låtar till SE K700?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-03 02:45

Jag umgås med tanken på att köpa en SE K700. Med anledning av detta har jag två frågor:

1. Hur för man över mp3-låtar från Itunes till K 700? Gör man detta helt enkelt via Blåtand?

2. Jag umgås även med tanken att efter nio år byta operatör från Comviq till Vodafone. Naturligtvis kommer jag direkt att lämna in telefonen för avprogrammering (låter som om den blivit hjärntvättad hos scientologerna ) av det vidriga Vodafone Live. Då får jag tillbaka SE:s ursprungsutseende. Min fråga är dock om jag vid "unbranding" av Vodafone Live också tar bort deras spärr som gör att man, idiotiskt nog, inte kan använda egna mp3-låtar som ringsignal, vilket jag ju vill? Det borde ju rimligen vara så att även denna spärr ligger just i programvaran för Vodafone Live. Jag misstänker att det är så men vill gärna ha det bekräftat.

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-03 10:59

Du gör det mycket enkelt via blåtand!
För enkelt för att förklara....klicka på blåtands loggan i menyn...

Vad gäller mp3 låtar som ringsignal förstår jag inte!
Jag har en "orginla" k700 och kan ha mp3 låtar som ring signal!

Mvh tobias

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-03 12:46
Ursprungligen av atomlab:

Du gör det mycket enkelt via blåtand!
För enkelt för att förklara....klicka på blåtands loggan i menyn...

Vad gäller mp3 låtar som ringsignal förstår jag inte!
Jag har en "orginla" k700 och kan ha mp3 låtar som ring signal!

Mvh tobias

Jag trodde nog att det på Mac-vis var så enkelt! Tack för svar!

Precis som Rickard A. säger så är det bara om man har Vodafone Live på sin lur som man inte kan använda några andra mp3-låtar som ringsignal än de man köper via Vodafone.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-10-03 11:43

Unbrandar du en K700a så tar du även bort "buggen" som gör att du bara kan spela DRM skyddade mp3or i Vodafone Live lurarna. Smart gjort av Vodafone då kan man bara spela mp3 låtar som man köpt hos dem

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-03 12:42
Ursprungligen av maccis:

Unbrandar du en K700a så tar du även bort "buggen" som gör att du bara kan spela DRM skyddade mp3or i Vodafone Live lurarna. Smart gjort av Vodafone då kan man bara spela mp3 låtar som man köpt hos dem

Jag trodde nästan det. Ja, de är allt något av ockrare Vodafone. Tack för svar/bekräftelse!

Vodafone säljer ju K700i utan Live!-menyer också. Varför inte bara köpa den så slipper du "avprogrammera"?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2004-10-03 12:39
Ursprungligen av Rickard A:

Vodafone säljer ju K700i utan Live!-menyer också. Varför inte bara köpa den så slipper du "avprogrammera"?

Jo, jag vet men då blir det 249 kr/mån i 24 månader i stället för 149-199 kr/mån i 18 månader. Att ta bort Vodafone Live kostar bara 300 kr.

Vi har laddat upp en mp3 låt och den går att spela hur bra som helst trots att vi har Vodafone!
Och den llåten är nedladdad från nätet

Ursprungligen av sventa46:

Vi har laddat upp en mp3 låt och den går att spela hur bra som helst trots att vi har Vodafone!
Och den llåten är nedladdad från nätet

Spela upp ja, men går den att välja som ringsignal?

Och är det en Live!-telefon? Vodafone säljer ju även vanliga K700i,

1
Bevaka tråden