Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spel på mac

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Tydligen så måste man skriva ett inlägg på forumet för att kunna glana på bilder som folk har i sina inlägg. Seså.....

Ok, jag tycker det är lite stinkigt att det finns så få spel till mac. Jag kommer ihåg när jag var ung och spelade Marathon som en galning på skolans macar.....Jag var typ King of the Hill på skolan när det begav sig....

Är det så att man själv måste porta spelen till mac?

/Jaggan

Välkommen hit!

Hur har du tänkt att porta spelen själv? Alla spel är ju inte direkt Open Source.

Ja, det är ju det som är problemet. Men jag får väl slå en pling till alla spelutv och begära koden för att porta den till mac, om jag sedan får en spel-licens gratis. En riktig Win-Win situation

Att det finns färre spel till Mac jämfört med t ex Windows är kanske inte så konstigt om man ser till marknadsandelen. Sedan verkar det också som att det är relativt få Mac-användare faktiskt spelar på sina datorer, vilket också bidrar till att inte alla toppspel dyker upp till plattformen.
I samband med detta är det dock värt att påpeka att vi aldrig fått så mycket speltitlar som vi gör nu (i stort sätt tack vare Aspyr)

Är det någon speciell titel, eller genre för den delen, du saknar?

Visst ett spel portar man ju på en eftermiddag.
Det finns spel till Mac. Jag saknar då inga speciella spel just nu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-29 16:59

Det jag saknar är nog bara Doom 3 och the Sims 2 som tydligen aldrig vill komma... Är det någons som vet hur det är med dem? Doom 3 skulle ju släppas till mac men de har inte sagt ett pip och de ignorerar fullständigt mina email...

Båda spelen kommer, men det finns inga releasedatum ännu.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-09-29 20:51

Får väl skicka fler mail då... Är det någon som känner till ett bra mailspamm program?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-01 18:07

Hur är det med half-life1 och 2 kommer de någonsin komma till mac?

Förvänta dig varken ettan eller tvåan. Enligt IMG så handlar det om någon form av policybeslut som tagits.

Flyttar tråden till "Allmänt om spel"...

Ursprungligen av jagularen:

Hej

/klipp/

Ok, jag tycker det är lite stinkigt att det finns så få spel till mac. /klipp/
Är det så att man själv måste porta spelen till mac?

/Jaggan

Hej Jaggan

Jag håller med om att det inte finns super mycket spel till Mac. Men i förhållande till marknadsandel av antalet sålda datorer så finns det oproportioneligt mycket spel till Mac OS X. Konstigast i sammanhanget är att antalet spel till Mac har ökat explosionsartat de senaste 3-4 åren, trots att marknadsandelen har minskat. Det har faktiskt aldrig funnits så mycket spel till Mac som det finns just nu:)

Vilka spel saknar du?

spela spel

Hej

Spel jag saknar, iofs så saknar jag några dem även på svindos, Half-life 2 , CS, Battlefield 1942 (kanske finns). Samt att kunna spela dem på nätet.

/Juggler

Ursprungligen av jagularen:

Hej

Spel jag saknar, iofs så saknar jag några dem även på svindos, Half-life 2 , CS, /klipp/ Samt att kunna spela dem på nätet.

/Juggler

Hej

HL2 verkar tyvärr inte komma till Mac, enligt de rykten jag hört så vill de ha för mkt stålar; så Aspyr kan inte få ekonomi i det:( Portningen av Half-life 1 cancellerades av Sierra = inget CS till Mac vilket var mycket synd, å andra sidan gladde jag några spelcafér med min närvaro;)

Själv saknar jag vissa sportspel typ Gran Turismo, FIFA,Track & Field, Colin, _mkt_, men har löst det med en PS2.

Battlefield 1942 inkl Road to Rome finns. Kolla på MacGamers.se och i dessa forum så kommer du upptäcka att vi har lite spelkvällar då och då med bl a just Battlefield. Du är varmt välkommen att haka på om du vill!

Secret Weapons-tillägget är på väg till BF också.

1
Bevaka tråden