Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kortkommandon i Firefox

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har äntligen tagit mig för att testköra Firefox, för att se om det kan vara något, eller om jag ska fortsätta MSIE (jag vägrar Safari)

Firefox känns ju snabb och trevlig och verkar funka på de flesta sidor jag bryr mig om, men en sak som jag inte får att funka är vanliga kortkommandon, som pagedown/up

Likaså undrar jag om det finns kommandon för att tabba mellan länkar, som i MISE och Safari, och om varför man ibland inte kan tabba till vissa formulärfält

Finns det något man kan göra för att få kortkommandon?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-01 17:52

Kolla Help -> Help Contents -> Keyboard shortcuts och det finns en hoper.

EDIT: Kolla också om det finns nån lämplig (och fungerande) extension: https://update.mozilla.org/extensions/

Tack, ska ge den några veckor, men jag har fortfarande inte hitta pagedown/up , måste ju finnas tycker man

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-01 20:00
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Tack, ska ge den några veckor, men jag har fortfarande inte hitta pagedown/up , måste ju finnas tycker man

Harunte mus me skrollhjul då?

nej, jag kör powerbook och ibook och använder nästan aldrig mus

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2004-10-01 20:29
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

nej, jag kör powerbook och ibook och använder nästan aldrig mus

Jag vet att FF har en del "dolda" features. Kanhända det finns nåt enkelt hack som kan ordna scrollningen också. Kolla runt bland tilläggen i länken jag gav eller gå till deras forum och fråga:
http://forums.mozillazine.org/index.php?sid=28dd4ad6cdab467fb059081ae4c252c7
kanske finns det nån med en lösning.

Vad menar du med page down? Mellanslag samt shift + mellanslag?

funkar inte hos mig

Det var skumt... kör du 1.0 preview?

Ja precis, vad heter versionen som funkar?

Sorry... jag kunde varit tydligare. Jag kör 1.0 preview och för mig funkar mellanslag.

1
Bevaka tråden