Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Power Mac G4 som webbserver?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte riktigt om det här blir rätt forum, men jag försöker.

Jag är i färd med att installera en webbserver men vet inte riktigt vad mina behov är hårdvarumässigt. Servern kommer att köra PHP och MySQL och även agera som mejlserver (max 50-60 mejlkonton). Servern ska fungera som en centraliserad databas för runt 50-60 personer. Dessa kommer att lägga in information om olika workshops, danslektioner och så vidare. Mest antagligen kommer ett forum också att köras (t.ex. Invisionboard).

Men som sagt, vad behöver jag hårdvarumässigt? Mycket minne och snabba hårddiskar är en självklarhet, men hur är det med de berömda megahertzen? Klarar jag mig med en Sawtooth på 400 MHz?

Tips är varmt välkomna!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-10-01 15:13

Jag kör (med lite mindre trafik) webbserver. Där ligger ett antal foran, bildgallerier, med mera.

Det funkar alldeles utmärkt med en blådåre på 300 MHz.

Du verkar ha ganska mycket högre krav, men jag tycker ändå att en G4 på 400-500 MHz borde räcka för dig.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-10-01 15:28

Jag tror inte det kommer vara några problem.

Tack för svaren!

Jag inhandlade en Sawtooth på 400 MHz för någon vecka sedan. Med en ny och snabb hårddisk och 640 MB minne verkar det inte bli några problem alls. Härlig maskin för övrigt, den surrar så förtroendeingivande!

Disk, disk, disk - hur ska du spara innehållet? Kör RAID om det är viktiga data. Mycket RAM är nog en nyckelfaktor dessutom.

1
Bevaka tråden